Ekobryggeriet, en del i Herrljunga Dryckers portfölj

Nytt samarbete mellan Herrljunga Drycker & Umida Group / Ekobryggeriet

Herrljunga Drycker som numera är ett större dryckeshus, med både tillverkning av egna drycker, legotillverkning och säljuppdrag för andra, ingår nu ett samarbete med Umida Group. Umida Group som i april i år blev ny äger av Ekobryggeriet.

- Vi är stolta över att ha fått uppdraget att tillverka, sälja och distribuera Ekobryggeriets drycker till dagligvaruhandeln. Vi har i vår portfölj ett brett sortiment av välkända varumärken med uppskattade kvalitétsdrycker, både genom egen tillverkning och produkter vi har tradeing-uppdrag för, säger Johan Branmark, vd på Herrljunga Drycker AB.

- Herrljunga Drycker är ett stabilt familjeföretag och en bra partner för oss framåt. Jag känner mig väldigt glad över skiftet från Nordic Soda Company till Herrljunga Drycker. Jag är övertygad om att Herrljungas kompetens kommer att hjälpa oss utveckla Ekobryggeriet än mer i dagligvaruhandeln, säger Filip Lundquist, VD på Umida Group AB.

Två tonic-varumärken i portföljen
- Vi har vår egen tonic under varumärket Spirit of Sweden som är en ny kaxig uppstickare "No bullshit - Just Tonic" Det är en cool tonic utan massa trams, bara jäkligt god. Ekobryggeriets tonic, som är Sveriges främsta ekologiska premiumtonic är ett perfekt komplement till vår egen. Med dessa två varumärken tillgodoses konsumentens största behov av tonic, anser Johan Branmark.

Drycker av flera slag
Inom egna varumärken har Herrljunga Drycker svensktillverkad, nypressad juice från Herrljunga Musteri, Sveriges mest älskade cider från varumärket Herrljunga Cider, kaxig läsk och tonic från Spirit of Sweden 1-klassig glögg från Dufvenkrooks.
Men i portföljen återfinns även italiensk lemonad från Fonti di Crudo och öl från San Miguel samt nu även Ekobryggeriet drycker.

För mer info om Herrljunga Drycker

Vi skapar drycker. Något för alla att älska!

Herrljunga Drycker AB (f d Herrljunga Cider AB) är ett svenskt dryckeshus som i över hundra år förenat tradition och innovation. Företaget är beläget i Herrljunga och drivs av fjärde generationen Branmark. Vårt team består idag av ca 70 medarbetare som årligen tillverkar omkring 15 miljoner liter dryck. I vårt breda sortiment samsas cider, saft, lemonad, juice, hälsoshots, must, glögg med läsk – allt producerat med stolthet i Sverige.
Herrljunga Drycker AB omsätter cirka 250 MKR årligen. I koncernen ingår Herrljunga Hotell & Konferens.
Våra varumärken; Herrljunga Cider, Herrljunga Musteri, Cocky Crane, Herrljunga 1911, Dufvenkrooks samt Spirit of Sweden.
Herrljunga Drycker AB är certifierade enligt den internationella standarden British Retail Consortium (BRC), som är en garanti inom livsmedelssäkerhet. Vi innehar också certifikat för EU ekologisk produktion.
För oss är drycken det som förgyller varje tillfälle i livet, stort som smått, för ung som gammal, när som fjärran.
Vi är Herrljunga Drycker. Vi skapar drycker i tiden. Något för alla att älska!