Stora nyheter från Herrljunga Cider

Stora nyheter från Herrljunga Cider

Herrljunga Cider släpper bokstavligen talat två stora nyheter. Cider på Magnumflaska från varumärket Herrljunga +46 lanseras i augusti 2012. Först ut är smakerna äpple och päron. Herrljunga Cider blir först på marknaden med starkcider på Magnumflaska.

Den 1 augusti 2012 lanserar Herrljunga Cider två nyheter: Herrljunga +46 Magnum Apple 4,5 % och Herrljunga +46 Magnum Pear 4,5 %. Därmed blir företaget först ut på marknaden med starkcider på Magnumflaska.

- Vi ser en stor potential för cider på större flaskor, säger Johan Branmark, VD Herrljunga Cider och fortsätter: Magnumflaskor är festligt och traditionellt sett består ju utbudet av dryck på Magnumflaska av vin. Cider är dessutom bättre än vin ur alkoholsynpunkt då alkoholhalten ligger på 4,5 volymprocent medan vin ligger på runt 11 %. Vi breddar också kategorin för cider då utbudet av flera storlekar utökas.

Herrljunga +46 Magnum Apple och Pear kommer att finnas i Systembolagets lokala sortiment i butikerna i Herrljunga, Vara och Vårgårda. De finns också att beställa från Systembolagets hemsida med leverans i hela Sverige där man kan välja vilken butik man vill hämta ut dem i.

Herrljunga Cider satsar även starkt på export där Australien är främsta marknaden för Herrljunga +46. De båda Magnumflaskorna kommer att finnas hos butikskedjan Woolworths lagom till deras sommar- och julsäsong.

- Vi har rönt stora framgångar med Herrljunga +46 just i Australien där vi har avtal med landets största butikskedja Woolworths, säger Johan Branmark.

Herrljunga Cider lanserade varumärket Herrljunga +46 år 2008. Varumärket som främst går på export sticker ut från mängden med sitt tydliga och djärva formspråk där man förenar det nya och oförväntade med klassiskt hantverkskunnande.

Herrljunga +46 Magnum Apple 4,5 % är en äkta svensk cider gjord på äpplevin av hög kvalitet och vatten från vår egen källa. Ljust högul i färgen, med en tydlig doft av äpplen och en lite söt eftersmak. Art.nr 88015, pris 69 kr, 150 cl.

Herrljunga +46 Magnum Pear 4,5 % är en äkta svensk cider gjord på päronvin och vatten från vår egen källa. Ljust högul i färgen och med en karaktär av mogna päron som balanseras av en lång eftersmak. Art.nr 88311, pris 69 kr, 150 cl.

Herrljunga +46 Apple och Pear finns redan på 330 ml flaska, samma art.nr, pris 15,90 kr samt i smaken Cassis Lime på burk 50 cl, art.nr. 1847, pris 15,90 kr.

Herrljunga Cider AB grundades 1911 och är ett familjeföretag som idag drivs av fjärde generation. Vi har producerat cider sedan 1969 och är marknadsledande i Sverige på dagligvaruhandeln. Utöver vårt breda lättcidersortiment marknadsför vi även vår innovativa starkcider under varunamnet ”+46 Swedish Cider”, vår traditionella och nyskapande glögg ”Herrljunga 1911 Glögg”, äkta saft "Herrljunga 1911 Saft", det klassiska juicevarumärket "Pago", energidrycken ”SHARK” samt ölen ”Lapin Kulta” 3,5% vol.