Herrljunga Cider får ett välförtjänt facelift med ett starkare grönt id.

Sveriges mest älskade cider får ett välförtjänst facelift.

Historien började
för över 50 år sedan då far och son Branmark for till England för att titta på fotboll. I England upptäckte de den ädla drycken cider och fick idén om att ta cidern till Sverige. Samma år 1969 började så tillverkningen av den första svenska cidern, en cider som kom att bli Sveriges mest älskade cider och är så än idag.

Ett välförtjänt facelift
Herrljunga Cider, för många en dryck som funnits med i generationer. 70-talisterna växte upp med cidern som serverades i finglas vid högtider och tillställningar. Numera dricks Herrljungas cider lika ofta till vardags som en törstsläckare i farten.

- Varumärket är mer poppis nu än någonsin och förtjänade verkligen lite omsorg, säger vd och ägare Johan Branmark.

- Vi har tagit formspråket ett steg tillbaka till ursprunget. Vi har maxat det ikoniskt gröna i profilen, blivit mer retro, men på ett modernt sätt, berättar Nina Hagman, marknadschef på Herrljunga Drycker AB.

-Den gröna cidern är lika självklar som chipsen till mello eller sillen till midsommar. Kanske till och med något av det svenskaste vi har i dryckesväg, näst efter blåbärssoppa, fortsätter Nina.

Den gröna tjejen, vem är det?

- Det är vår underbara Marika Blomberg som ansvarar för event och vår besöksverksamhet. Grönare och skönare person får man leta efter, avslutar Nina.

För mer info besök www.herrljungacider.se

Vi skapar drycker. Något för alla att älska!

Herrljunga Drycker AB (f d Herrljunga Cider AB) är ett svenskt dryckeshus som i över hundra år förenat tradition och innovation. Företaget är beläget i Herrljunga och drivs av fjärde generationen Branmark. Vårt team består idag av ca 70 medarbetare som årligen tillverkar omkring 15 miljoner liter dryck. I vårt breda sortiment samsas cider, saft, lemonad, juice, hälsoshots, must, glögg med läsk – allt producerat med stolthet i Sverige.
Herrljunga Drycker AB omsätter cirka 250 MKR årligen. I koncernen ingår Herrljunga Hotell & Konferens.
Våra varumärken; Herrljunga Cider, Herrljunga Musteri, Cocky Crane, Herrljunga 1911, Dufvenkrooks samt Spirit of Sweden.
Herrljunga Drycker AB är certifierade enligt den internationella standarden British Retail Consortium (BRC), som är en garanti inom livsmedelssäkerhet. Vi innehar också certifikat för EU ekologisk produktion.
För oss är drycken det som förgyller varje tillfälle i livet, stort som smått, för ung som gammal, när som fjärran.
Vi är Herrljunga Drycker. Vi skapar drycker i tiden. Något för alla att älska!