Vardagsfest – utan tillsatt socker.

Vardagsfest – utan tillsatt socker.

Sedan 1969 har Herrljunga Cider värnat om den svenska traditionen, att finnas på var mans bord, till vardags som till fest. Vi vill nu introducera –vardagsfest. På önskemål från våra konsumenter utökar vi sortimentet med fler smaker -utan tillsatt socker. Äpplecider Light som lanserades 2001, kompletteras nu med Päroncider Light 100cl PET. En äkta svensk cider med samma höga kvalitet som vårt övriga sortiment.

”Att konsumenten efterfrågar fler produkter utan tillsatt socker, är för oss som marknadsledare viktig att bemöta. Päroncider Light är en frisk törstsläckare som är perfekt för den medvetne konsumenten, säger Johan Branmark, VD på Herrljunga Cider.

Cidern baseras på källvatten från egen brunn, egenjäst vin, päronjuice och aspartam. Cidern innehåller endast 11 kcal/100ml och är en äkta cider utan tillsatt socker. Päroncidern finns listad på Bergendahls, Coop och Axfood från v15.

Herrljunga Cider AB är ett svenskt familjeföretag som drivs i fjärde generationen. Företaget grundades 1911 i Herrljunga där produktion och kontor är än idag. Vi är en av Nordens ledande tillverkare av cider och glögg inom premiumsegmentet. Våra produkter representeras på de ledande livsmedelskedjorna i de nordiska länderna. Produktsortimentet består av cider, äppelmust, glögg, saft och vatten från egen källa. Vi representerar ett antal internationella varumärken inom dryck, däribland Lorina Lemonad. Vår anläggning är kvalitetscertifierad enligt BRC samt uppfyller kraven för KRAV-märkning. Herrljunga Cider har idag 80 medarbetare och omsätter 200 Mkr med en fortsatt stark tillväxt.