Herrljunga Drycker önskar er alla er riktigt, riktigt god och vit jul!

Vi stödjer Vit Jul-kampanjen genom ett samarbete med Popbox och UNF!

Herrljunga Drycker har sedan i somras valt att samarbeta med Popbox som är en prenumerationstjänst av alkoholfria drycker. Bakom Popbox står Ungdomens Nykterhetsförbund (UNF) som jobbar för att ungdomar ska få en värld som är demokratisk, solidarisk och fri från droger. Popbox hjälper dig att hitta de bästa alkoholfria dryckerna som finns på marknaden.

Herrljunga Drycker sponsrar UNFs arbete och i Popbox decemberboxen finns dryck från tre olika varumärken som Herrljunga Drycker tillverkar. Alla tre dryckerna är alkoholfria och tillverkade i Sverige.

• Alkoholfri glögg från Herrljunga 1911. Äpple & kanel

• Julig godisläsk från Spirit of Sweden. Årets nya smak Pepparkaka.

• Herrljunga Cider Deluxe, en alkoholfri cider i festformat. Perfekt till nyår!

Under jul pågår en kampanj vid namn Vit Jul, ett initiativ av IOGT-NTOrörelsen. Vit jul-kampanjen handlar om alla barns rätt att se fram emot och få uppleva en trygg och mysig jul. Det förutsätter trygga och närvarande vuxna, fria från alkohol och andra droger. Detta är något vi på Herrljunga Drycker ställer oss bakom. Trots att vi tillverkar och säljer drycker med alkohol, har vi en handfast inställning att alkoholhaltiga drycker ska avnjutas, med måttfullhet av vuxna, utan barns närvaro. Julen är barnens högtid och vi vill, vid denna högtid lyfta våra alkoholfria drycker tillsammans med Popbox.

Vill du också stödja kampanjen Vit Jul, besök www.vitjul.seVill du också bli prenumerant av alkoholfria drycker, besök www.popbox.nu

För mer info om Herrljunga Drycker, besök www.herrljungadrycker.com

Vi skapar drycker. Något för alla att älska!

Herrljunga Drycker AB (f d Herrljunga Cider AB) är ett svenskt dryckeshus som i över hundra år förenat tradition och innovation. Företaget är beläget i Herrljunga och drivs av fjärde generationen Branmark. Vårt team består idag av ca 70 medarbetare som årligen tillverkar omkring 15 miljoner liter dryck. I vårt breda sortiment samsas cider, saft, lemonad, juice, hälsoshots, must, glögg med läsk – allt producerat med stolthet i Sverige.
Herrljunga Drycker AB omsätter cirka 250 MKR årligen. I koncernen ingår Herrljunga Hotell & Konferens.
Våra varumärken; Herrljunga Cider, Herrljunga Musteri, Cocky Crane, Herrljunga 1911, Dufvenkrooks samt Spirit of Sweden.
Herrljunga Drycker AB är certifierade enligt den internationella standarden British Retail Consortium (BRC), som är en garanti inom livsmedelssäkerhet. Vi innehar också certifikat för EU ekologisk produktion.
För oss är drycken det som förgyller varje tillfälle i livet, stort som smått, för ung som gammal, när som fjärran.
Vi är Herrljunga Drycker. Vi skapar drycker i tiden. Något för alla att älska!