Giving Tuesday- ett bidrag som räknas

Giving Tuesday- ett bidrag som räknas

Den 29 november 2022 är det Giving Tuesday – en global folkrörelse som startade som en reaktion mot konsumtionsdagar som Black Friday och Cyber Monday. Idag är det en global folkrörelse som sätter engagemanget i centrum. Konceptet är enkelt. Ge en gåva eller av din tid och uppmuntra andra att göra detsamma.

I år fyller barnrättsorganisationen Maskrosbarn 17 år. Som partner till Maskrosbarn vill Hertz Sverige uppmuntra alla som kan att ge 17 kronor - en krona för varje år som de stöttat barn och unga. Hertz kommer under Giving Tuesday, den 29 november, att skänka 17 kronor av intäkterna från varje genomförd boking till arbetet med att värna barns rätt till stöd och en tryggare barndom.

- Som ett av världens största varumärken vill vi vara med och ta ställning. Vi jobbar aktivt med hållbarhetsinitiativ som finns satta inom ramen för FN:s globala hållbarhetsmål och inom standarden ISO 26000 som berör områden inom organisatoriskt ansvarstagande. Därför vill vi passa på att lyfta Giving Tuesday som en chans för oss alla att kunna bidra till att konsumera mindre och i stället ge mer, säger Johanna Norin, HR – och Hållbarhetschef Hertz Sverige.

Hertz Sverige har sedan många år sponsrat Maskrosbarns arbete genom att erbjuda bilar till olika sommaraktiviteter runt om i Sverige. I år vill företaget, förutom att skänka delar av intäkterna, uppmuntra andra att också ge det man kan. Swisha din gåva till 123 467 34 55 märk med ”17 år” eller swisha enkelt genom Maskrosbarn (adoveo.com).