Hertz stödjer organisationen Maskrosbarn

Hertz stödjer organisationen Maskrosbarn

Sommarlovet stå för dörren men det finns många barn som inte ser fram emot att vara långlediga. Hertz har de senaste åren stöttat Maskrosbarn – en organisation som stödjer barn vars föräldrar har missbruksproblem och/eller psykisk ohälsa. I år vill vi uppmuntra till att delta i Maskrosbarns insamling och bidra till att ge fler barn en chans till en glad sommar.

Hertz brukar varje år bistå med bilar så att dessa barn kan åka på olika typer av läger. Barnen får då chans att uppleva en mer avslappnad sommar tillsammans med andra med liknande erfarenheter och trygga vuxna som stöd. Nu vill vi uppmuntra alla som kan, att delta i Maskrosbarns sommarkampanj, där man kan ge bort en maskrosbukett och därmed bidra till att barn som lever i utsatthet får fina sommarminnen. Läs mer om hur du kan bidra.

Organisationen Maskrosbarn driver också frågan om barns rätt till ett fungerande skyddsnät. Det handlar om att skapa ett system där barn får involveras i frågor som rör deras liv. Läs mer om kampanjen, Vuxengissaoch ge ditt stöd.

”Som Sveriges största biluthyrningsföretag har vi ett ansvar. Vi brukar säga – är man stor måste man vara snäll. För Hertz är det viktigt att jobba aktivt med de hållbarhetsinitiativ som finns satta inom ramen för FN:s globala hållbarhetsmål och inom standarden ISO 26000 som berör områden inom organisatoriskt ansvarstagande. Genom partnerskapet med Maskrosbarn hoppas vi kunna bidra till minskad ojämlikhet i samhället och hjälpa till där vi kan. ” säger Cecilia Saberi, kommunikationsansvarig, Hertz Sverige.