Nu kan du hyra taktält hos Hertz

Nu kan du hyra taktält hos Hertz

När fler och fler semestrar hemma i Sverige inser man vilka fantastiska möjligheter som finns i vårt avlånga land. Många beger sig ut i naturen och eftersträvar en mer aktiv semester. Vi på Hertz vill underlätta semestrandet och nu kan du hyra både bil och taktält hos oss.

”Vi har genom åren försökt vara lyhörda, tänka lite smalare och mer nischat. Ett exempel är att man på Ornö i Stockholms skärgård kan hyra Hertzcyklar.” säger Anders Tärnell som är marknadschef på Hertz Sverige.

I samarbete med Thule finns nu möjlighet att hyra Thule Tepui Autana 3 när man bokar en hyrbil. Taktälten finns för närvarande i region Skåne och man kan boka dem via hertz.se

”Hittills har vi sett en stor efterfrågan och även om vi börjar i en liten skala i år hoppas vi kunna erbjuda taktält i andra regioner under nästa år. ” avslutar Anders Tärnell.

Information om taktältet:
Tälten har plats för upp till tre personer. Förlängd, täckt ingång med avtagbart förtält ingår. Tillverkad av behandlat 600 D-tyg och 260 g polycotton som ger väderskydd året runt. Tälttyget är både UV- och mögelbeständigt för att ge väderskydd året runt. Nätpaneler ger god ventilation och större luftflöde. Fyra stora innerfickor för att förvara utrustning och campingtillbehör. En skummadrass med hög densitet för extra komfort medföljer.

Läs mer på https://www.thule.com/sv-se/rooftop-tents-and-accessories/rooftop-tents/thule-tepui-autana-3-_-901401