Sommaren är längre än du tror

Sommaren är längre än du tror

Sveriges största biluthyrningsföretag märker att svenskarna ser hyrbilen som en självklar del av semestern. Det bokas bilar som aldrig förr. Och den som är mer spontan eller har en senare ledighet har fortfarande en chans att hitta sin semesterbil.

Vi känner alla de som planerar sin sommar redan vid nyår och bil och boende är bokade långt i förväg. Kvar står alla andra som måste klämma in planeringen mellan alla bentag i ekorrhjulet. Till de sistnämnda vill Hertz hälsa – misströsta ej, det finns fortfarande bilar att hitta till den efterlängtade semestern.

- En mix av olika modeller – stora som små finns att boka främst i norra delen av landet men i storstadsregionerna finns det framför allt weekendhyror, säger Hertz Sveriges intäktschef Niklas Nyreröd.

I år erbjuder Hertz också långtidshyra på elbilsmodellerna Peugeot e-2008 och Citroën e-C4. En produkt som inte funnits tidigare år.

- Det är fler kunder som vill testa att köra elbil och att långtidshyra en över sommaren är ett bra sätt att få en elbilsupplevelse. Vårt nystartade samarbete med appen Elton gör det också smidigare att planera, ladda och betala för sin el i hela Norden, säger Niklas Nyreröd.

Hertz vill också tipsa om tjänsten Freerider - en gratistjänst för envägshyror, där man som medlem kan köra Hertzbilar som hyrts på en ort och lämnats tillbaka på en annan. Helt gratis.

Läs mer om och få tips om en bättre elbilsupplevelse

Hitta din gratisbil här