Träffa Hertz på Jobbfestivalen i Kungsträdgården

Träffa Hertz på Jobbfestivalen i Kungsträdgården

Den 23 maj 2023 arrangeras Jobbfestivalen med tema mångfald & inkludering i Kungsträdgården. Hertz kommer att finnas på plats för att delta i viktig informationsspridning om mångfald och inkludering med strävan att förändra attityder på arbetsmarknaden.

Hertz Sverige har 60 års erfarenhet av biluthyrning och är marknadsledande inom en bransch som är på stark frammarsch i Sverige. I nätverket jobbar idag cirka 500 personer i olika delar av landet. Hertz Sverige arbetar aktivt med att vara en attraktiv arbetsgivare och lyfter frågor om mångfald, jämställhet och jämlikhet.

- Vi behöver fler medarbetare och valde att delta i Jobbfestivalen just för att de står för värderingar som är viktiga för oss och som vi själva strävar mot. På våra kontor och uthyrningsstationer möter man medarbetare med olika erfarenheter och bakgrund vilket ger oss kunskap och perspektiv som hjälper oss att förstå våra kunder och deras behov bättre, säger Hertz HR – och hållbarhetschef, Johanna Norin.