100 000 gratisresor med Hertz Freerider sedan starten

100 000 gratisresor med Hertz Freerider sedan starten

I juni firar Hertz gratistjänst för envägsresor nio år. Medlemmarna i Hertz Freerider har sedan starten år 2006 transporterat nästan 100 000 bilar.

Hertz Freerider lanserades i juni 2006 som ett gratisalternativ för envägsresor. I praktiken innebär det att medlemmarna kan köra tillbaka Hertzbilar som hyrts på envägssträckor mellan olika orter. Under 2014 gjordes 13 000 resor, främst mellan Stockholm och Göteborg, men även till och från utländska destinationer. Totalt har nästan 100 000 gratisresor gjorts sedan starten för nio år sedan. Hertz Freerider har över 80 000 medlemmar, varav 10 000 tillkom under förra året.

– När vi lanserade Freerider var det ingen som kunde förutspå vilken succé det skulle bli. Jag vill passa på att rikta ett stort tack till alla medlemmar, nya som gamla, som transporterar våra fordon kors och tvärs på svenska och utländska vägar för att få tillbaka dem i tid till nästa kund, säger Anders Tärnell, marknadschef på Hertz Biluthyrning.

För mer information, se www.hertz.se/freerider

Anders Tärnell, marknadschef Hertz Sverige, telefon 08-657 30 00, mobil 0708-52 99 24, e-postanders.tarnell@hertz.se

Hertz har hyrt ut bilar sedan 1918. Idag har vi cirka 8 800 uthyrningskontor i 150 länder. I Sverige har vi funnits sedan 1960 och vi kan i dagsläget erbjuda biluthyrning på 220 uthyrningskontor fördelade på 125 orter över hela landet. Hertz i Sverige är franchisetagare till Hertz International och ett företag inom Volvo Personvagnarsfären. För mer information, besök www.hertz.se/omhertz