Hertz nya självservicekiosk ska revolutionera hyrbilsbranschen

Hertz nya självservicekiosk ska revolutionera hyrbilsbranschen

En helt ny tjänst inom biluthyrning som ska revolutionera branschen. Hertz lanserar nu en obemannad hyrbilskiosk på bred front över hela landet. Målet är att 40 kiosker ska vara igång under 2015.

– Tillgänglighet är A och O i den här branschen. Vi måste anpassa oss efter våra kunder och hyrbilskiosken tror vi är ett utmärkt sätt att göra just detta. Vi har kört tester i fem år för att få fram den bästa funktionaliteten. Nu kan vi erbjuda våra tjänsten på kundens villkor, säger Niklas Siljeblad, vd på Hertz Biluthyrning.

Kiosken är 100 procent automatiserad. Den gör körkorts- och kreditkortskontroll och man betalar på plats via en betallösning. Stations- eller verkstadschefen får en specialutvecklad app i sin mobil, så att de hela tiden kan ha översikt över flödet. Det går bra att förboka eller boka bilen på plats.

– Kiosken har en inbyggd värmetermostat och kan stå utomhus året runt. Man kan komma till kiosken utan förbokning och få ut en bil på bara några minuter, säger Niklas Siljeblad.

Kioskerna är en del av Hertz satsning på mobilitet och hållbart resande, att alla ska ha tillgång till bil utan att äga en. Utrullningen av samtliga kiosker påbörjas i maj.

För mer information om Hertz Self Service Kiosk, se www.hertz.se.

Niklas Siljeblad, vd Hertz Sverige, telefon 08-657 30 00, mobil 0703-10 83 85, e-post niklas.siljeblad@hertz.se

Hertz har hyrt ut bilar sedan 1918. Idag har vi cirka 8 800 uthyrningskontor i 150 länder. I Sverige har vi funnits sedan 1960 och vi kan i dagsläget erbjuda biluthyrning på 220 uthyrningskontor fördelade på 125 orter över hela landet. Hertz i Sverige är franchisetagare till Hertz International och ett företag inom Volvo Personvagnarsfären. För mer information, besök www.hertz.se/omhertz