Hertz stolt partner till Svenska Fotbollförbundet

Hertz stolt partner till Svenska Fotbollförbundet

Sedan 2010 är Hertz officiell billeverantör till Svenska Fotbollförbundet. Hertz förser landslagen med fordon i samband med evenemang och erbjuder distrikt och föreningar förmånliga hyrbilslösningar. Nu stärks samarbetet ytterligare mellan två av Sveriges starkaste varumärken. Hertz kommer fortsatt att förse SvFF med bilar vilket är en viktig del av förbundets verksamhet med närvaro i hela Sverige.

I Sverige är drygt 47 % fotbollsintresserade och många av dem har en aktiv funktion inom fotbollen, som till exempel tränare, spelare, fotbollsförälder eller supporter. SvFFs vision är att så många som möjligt ska kunna spela fotboll, så länge som möjligt och i en så bra miljö som möjligt. Som ett av världens största och äldsta varumärken jobbar Hertz med att driva och skapa ett mer positivt och inkluderande samhälle med sina partnerskap.

- För oss på Hertz är det viktigt att de partners vi inleder samarbete med delar våra värderingar och drivs av att skapa en positiv förändring i samhället. Svenska fotbollförbundet har flera, mycket värdeskapande initiativ, där vi kan bidra för att förstärka effekten och göra skillnad tillsammans, säger Anders Tärnell, marknadschef Hertz Sverige.

Med värdegrunden i fokus där respekt, trygghet och glädje ska genomsyra hela verksamheten väljer Hertz samarbetspartners med omsorg och jobbar aktivt mot FN:s globala hållbarhetsmål och inom standarden ISO 26000 som berör områden inom organisatoriskt ansvarstagande som hälsa, välbefinnande och jämställdhet. SvFF lyfter initiativ som till exempel Tränarlyftet som syftar till att lyfta kvinnliga förebilder inom fotbollen samt initiativet Skolbollen, ett program för rörelseglädje i skolan där fotboll används som ett verktyg för att uppnå bättre hälsa för barn och ungdomar.

- Vi är glada att Hertz väljer att utöka sitt partnerskap med oss. Samarbetet är avgörande för att tillgängliggöra våra evenemang runt om i Sverige. Vi ser framemot fortsatt samarbete och tillsammans arbeta för att utveckla svensk fotboll, säger Helena Taube Rehnmark, försäljning - och marknadschef Svenska Fotbollförbundet.

Hertz har hyrt ut bilar sedan 1918. Idag har vi cirka 8 800 uthyrningskontor i 150 länder. I Sverige har vi funnits sedan 1960 och vi kan i dagsläget erbjuda biluthyrning på 170 uthyrningskontor fördelade på 125 orter över hela landet. Hertz i Sverige är franchisetagare till Hertz International och ett företag inom Volvo Car Corporation. För mer information, besök www.hertz.se.