Pressmeddelande -

HP förbättrar produktivitet och sänker kostnaden för virtuella infrastrukturer med ny lagringsplattform

Stockholm den 12 november 2008 - HP presenterar nu en ny hård- och mjukvarulösning för lagringsvirtualisering som hjälper företag att förbättra produktivitet, förenkla drift och uppnå en lägre total ägandekostnad för sina SAN-miljöer.

HP StorageWorks SAN Virtualiszation Services Platform (SVSP) är en nätverksbaserad lagringsplattform som fördelar kapacitet över lagringslösningar vilket förbättrar effektiviteten och förenklar hanteringen av heterogena lagrings-arrayer i mellanstorlek. Den fungerar både med HPs lösningar HP StorageWorks Modular Smart Array (MSA) och HP StorageWorks Enterprise Virtual Array (EVA) samt ett antal tredjeparts-arrayer vilket gör att man kan centralisera hanteringen av virtualiserade SAN-miljöer.

Datatjänster minskar totalkostnaden

HP SVSP erbjuder datatjänster som gör det enkelt att snabbt anpassa sig efter förändrade affärsbehov samtidigt som den totala ägandekostanden går ner. Samtidigt blir det lättare att återställa informationen efter en incident.

• Datamigrering över nätet låter lagringsadministratören omfördela applikationsdata för att förbättra prestanda och flytta data till billigare lagringsutrymme utan att störa verksamheten.
  • Tunn provisionering låter kunden köpa mindre lagringshårdvara inledningsvis för att sedan lätt kunna öka kapaciteten då verksamheten växer.
  • Datareplikering - omfattande kloning, snapshots, synkron lokal spegling såväl som asynkron fjärrspegling - förbättrar möjligheten att återställa efter en incident och förenklar säkerhetskopieringen.

HP SVSP delar dessutom upp dataflöde från administrationsprocesser. Detta innebär att det är möjligt att skala prestanda för informationshanteringen oberoende av resurserna som krävs för hantering av systemet. HP SVSP kan därigenom tillhandahålla överlägsen prestanda och skalbarhet jämfört med traditionella arkitekturer.

HP StorageWorks SVSP förväntas vara tillgänglig under december. Mer information om HP StorageWorks finns på www.hp.com/go/StorageWorks.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Jovan Vujic, produktchef på HP, tel: 08-52493748
Gunilla Lundqvist, marknadskommunikationschef HP Sverige, tel: 08-524 90 400

Om HP
HP, världens största teknikföretag, tillhandahåller utskrifts- och persondatorprodukter och IT-tjänster, programvara och lösningar som förenklar den tekniska upplevelsen för konsumenter och företag. HP slutförde förvärvet av EDS den 26 augusti 2008. Mer information om HP (NYSE: HPQ) finns på http://www.hp.com/.

• Vetenskap, teknik

Richard Yams

Presskontakt Presskontakt, Burson-Marsteller Server, storage, mjukvara, nätverk och tjänster 076 546 12 09

Åsa Frykberg