HP lanserar sin minsta e-A-i-O färglaserskrivare

HP LaserJet Pro 100 color MFP M175nw hjälper små och medelstora företag till högre effektivitet och produktivitet

Stockholm, 7 juli 2011 – Nu lanserar HP sin hittills minsta multifunktionella färglaserskrivare.(1)

HP LaserJet Pro 100 color MFP M175nw,(2) är perfekt för små och medelstora företag. Skrivaren gör utskrifter, kopior och inskanningar av professionell kvalitet, dessutom är den utrustad med kostnadseffektiva funktioner som gör skrivaren till en smart strategisk investering.

Rekommenderat försäljningspris för HP LaserJet Pro 100 color MFP M175nw är 2895 SEK inklusive moms.(3) Skrivarens effektivitet och strömsparande funktioner som HP Auto-Off(4) och Instant-on Technology(5) hjälper företag att spara tid och pengar jämfört med konkurerande laserskrivare. Den kan dessutom kopplas upp via Ethernet och trådlöst nätverk. (6)

Med hjälp av HP ePrint bli företag mer mobila. HP ePrint är en mobil utskriftslösning som gör att man kan skriva ut e-post, foton, affärsdokument med mera direkt till vilken ePrint-kapabel HP-skrivare som helst, var som helst i världen, via en smarttelefon, bärbar dator eller någon annan mobil enhet.(7)

-         Skrivarna i M175-serien hjälper små och medelstora företag att hålla samma kvalitet och professionella nivå som stora företag, samtidigt som de möter små företags specifika behov. Utskrifternas klara färger, det smidiga formatet och den låga strömförbrukningen gör HP LaserJet Pro 100 color MFP M175nw till ett pålitligt och värdefullt affärsverktyg, säger Marcus Wollard, produktchef, Imaging and Printing Group, HP.

För mer information, vänligen kontakta:

Maria Augustsson, HP

Marknadschef, Företagsmarknaden

+46 8 524 93824 maria.augustsson@hp.com

Susanne Johansson

Edelman för HP

+46 8 54 54 55 95, susanne.johansson@edelman.com

(1)       Baserat på skrivarens dimensioner: 441 mm x 421 mm x 338 mm (bredd, djup, höjd)

(2)       Nu tillgänglig I Nordamerika, Europa, Mellanöstern och Afrika; tillgänglig i Asien, Stilla Havsområdet samt Latinamerika från 1 augusti.

(3)       Beräknat butikspris. Faktiskt pris kan variera.

(4)       HPs Auto-On/Auto-Off-funktion varierar beroende på skrivare och inställningar.

(5)       Jämfört med produkter som använder traditionell fusing och kallkatodrör.

(6)       Trådlösa prestanda beror på den fysiska miljön och avståndet till accesspunkten, och kan vara begränsade vid aktiva VPN-uppkopplingar.

(7)       Kräver att skrivaren är uppkopplad mot internet. Utskriftstiderna kan variera. En lista over vilka dokument- och bildformat som stöds finns på www.hp.com/go/ePrintCenter. Vissa av HPs LaserJet-produkter kräver firmware-uppgradering.

• energisnål
  • småföretag
  • skriva ut
  • laserskrivare