HP lanserar två nya LaserJet skrivare

Stockholm, 19 juli 2011 – HPs omfattande utbud av skrivare stärks ytterligare med två nya LaserJet-skrivare. Skrivarna är multifunktionsskrivare och idealiska för användning i kontorsmiljöer där ePrint tillämpas.  De kan direkt anslutas till nätverk och hjälper företag av alla storlekar att utnyttja funktioner som HP ePrint för att effektivisera sina arbetsflöden.

Den nya HP Laserjet Enterprise M4555 MFP är utrustad med HP FutureSmart-firmware soom underlättar hanteringen av företagets skrivare.  Genom att använda en enda, konsekvent kod i hela skrivarparken, så att nya funktioner omedelbart kan användas med alla skrivare genom firmware-uppdateringar. Dessa uppdateringar sparar pengar genom att öka funktionaliteten hos företagens befintliga skrivare och ger en bra bas för kommande webbfunktioner.

Nya HP LaserJet-enheter:

• HP LaserJet Enterprise M4555 MFP series – En säker, lättanvänd skrivare som hjälper företag att bli effektivare och förbättra sin dokumenthantering. Enheten innehåller flera företagsverktyg, bland annat: HP Web Jetadmin, för branschledande övervakning och hantering, HP FutureSmart-firmware som säkerställer att enheten har de senaste funktionerna för en lång tid framöver, samt HPs Open Extensibility Platform, som underlättar utveckling och användning av såväl HPs lösningar som tredjepartslösningar. Rekommenderat butikspris: 32000kr
  • HP LaserJet Pro M1217nfw MFP – HPs mest prisvärda trådlösa LaserJet-skrivare har funktioner för utskrifter, skanning, fax och kopiering, samt för såväl Ethernet- som trådlös uppkoppling.(1) Denna nya produkt är även utrustad med innovativ teknik som HP Smart Install, med vars hjälp enheten kan installeras utan CD på så lite som fem minuter,(6) samt HP Auto On, Auto Off,(2) som automatiskt slår på enheten när den behövs och slår av den när den inte behövs. Rekommenderat butikspris: 2195kr

1. HP Smart Install fungerar endast med Windows. Baserat på USB-installation. Faktisk installationstid kan variera beroende på skrivare och inställningar.

2. HP Auto-On/Auto-Off-funktioner varierar beroende på skrivare och inställningar.

Kontakter:

Maria Augustsson, HP

Marknadschef Imaging and Printing Group

maria.augustsson@hp.com

+46 8 524 93824

Susanne Johansson

Edelman för HP

+46 733 842 507

Susanne.johansson@edelman.com

• hp laserjet enterprise m4555 mfp
  • hp laserjet pro m1217nfw mfp
  • multifunktionsskrivare