Hexagons nyemission registrerad

Hexagons nyemission är nu i sin helhet registrerad vid Bolagsverket. De nyemitterade B-aktier som tecknats med stöd av subsidiär företrädesrätt beräknas bli föremål för handel vid Stockholmsbörsens A-lista och SWX Swiss Exchange från och med torsdagen den 4 maj 2006. För ytterligare information kontakta: Sara Kraft, IR Manager, Hexagon AB, 08 601 26 27 Hexagon är en global teknikkoncern med starka marknadspositioner inom mätteknik, polymerer och nyckelkomponenter. Koncernen har 7 691 medarbetare i 30 länder och omsättningen uppgick år 2005 till 9 637 MSEK.

• Ekonomi, finans

Hexagonis a leading, global provider of 3D solutions to design, measure and position objects, and to process and present data. The measurement systems measure with great precision and rapidly provide access to large amounts of complex data that is being visualised via engineering and geospatial software. For the customer, this means greater efficiency and productivity, improved quality, significant material and cost savings in the production process and the possibility to make better, faster operational decisions. Hexagon has more than 12 000 employees in 42 countries and net sales of about 20 000 MSEK. The Hexagon sales target for year 2011 is 20 000 MSEK to be achieved by organic growth and acquisitions. The Hexagon EBIT margin target for year 2011 is 20 per cent.

Sara Kraft Westrell

Presskontakt Corporate Communications Director +46 8-601 26 23