Årets Offentliga Chef 2015 är Catrin Ditz!

Årets Offentliga Chef 2015 är Catrin Ditz!

För fjärde året i rad delar vi ut utmärkelsen, Årets offentliga chef, ett pris i samarbete med tidningen Offentliga Affärer som tillfaller den chef inom den offentliga sektorn som har fått andra ledare att utvecklas och växa. Personen ska även genom sitt ledarskap ha motiverat, engagerat och inspirerat sina medarbetare.

Idag klockan 21.15 presenterades vinnaren under middagen på Offentlig Chef i Karlstad CCC och vinnaren är Catrin Ditz, CIO på Uppsala Kommun med motiveringen som följer:
Priset går till en person som har klarat av att leda sina medarbetare och fått dem med sig under en stor förändring. Personen lyckades på endast sju månader vända den nya oönskade organisationen och de missnöjda medarbetarna till en bra sammansatt organisation där medarbetarna känner sig stolta!