Bevaka Sveriges största mötesplats inom offentlig upphandling

Bevaka Sveriges största mötesplats inom offentlig upphandling

För sjunde året i rad arrangerar tidningen Offentliga Affärer Upphandlingsdagarna.
Evenemanget är i år beläget i fabrikslokalerna på Nacka Strandmässan i Stockholm.

Välkommen att ta del av och bevaka ett digert program med aktuella utredningar, direktiv och lagförändringar.

Seminarieprogram
Blicken mot ett europeiskt upphandlingsperspektiv och att lära av andra är
ledord för 2012 års program av Upphandlingsdagarna.

Framtidens upphandling enligt utredaren Anders Wijkman, ansvarig för upphandlingsutredningen ger oss de senaste nyheterna och en samlad inblick i utredningsarbetet.

Vinnande förhandling: David Loid, en av Sveriges främsta föreläsare och forskare i retorik och strategiprocesser talar om konsten att bygga förtroende, vara övertygande och vinna förhandlingar.

Så undviker du problem med korruption: Göran Brunberg, Göteborgs stads upphandlings AB delar med sig av kommunens arbete med försvåra att inga affärer görs med oseriösa företag som inte följer svensk lag.

Panelsamtal
Upphandling som tillväxtmotor: Hans Jeppson, Upphandlingsstödsutredningen, Lena Rooth, avdelningschef Tillväxtverket, Charlotte Brogren, generaldirektör VINNOVA, Gunnar Stålberg, upphandlingschef Landstinget Dalarna, Ulf Lindberg, chef Näringspolitik Almega samtalar kring hur upphandlingens roll i samhället kan bidra till tillväxt i näringslivet och effektivisering i offentlig förvaltning.

Utblick EUROPA: Charlotta Frenander, Konkurrensverket ger rapport från arbetet inom PPN- Public Procurement Network.

Prisutdelning av Handslaget
Priset för årets bästa upphandling delas ut av förra årets pristagare, Per-Erik Andersson från Kammarkollegiet tillsammans med Malin Ulfvarsson, redaktör på tidningen Offentliga Affärer.
Prisutdelningen sker på Upphandlingsdagarnas stora fest och galamiddag den 1 februari 2012 på Münchenbryggeriet.
Var själv på plats och få en intervju med vinnaren!
För mer information kontakta Marknadskoordinator Sarah Nilsson
Telefon: 031-719 05 09 sarah.nilsson@hexanova.se

TID
Onsdag 1 feb 8.15- 17.20
Torsdag 2 feb 8.00-16-15    PLATS
Nacka Strandsmässan
Augustendalstorget 6
131 52 Nacka Strand

PRISUTDELNING
Onsdag  1 feb på Münchenbryggeriet ca kl 21.00
Torkel Knutssonsgatan 2 104 62 Stockholm T-bana: Mariatorget

Hexanova Media Group AB är ett tidningsförlag och Media/PR-byrå som ger ut fyra egna publikationer cirka 20 utgåvor per år. Bland andra tidningen Offentliga Affärer som är Sveriges största affärstidning för offentlig förvaltning
Offentliga Affärer, har sedan starten 1993, en unik roll som den största affärstidningen designad för beslutsfattare inom hela den offentliga sektorn. Tidningen ger dig som läsare såväl trender och nyheter på marknaden som affärskritiska skeenden inom kommuner, landsting och statlig förvaltning.
Hexanova Media Group AB erbjuder också strategisk kommunikation från analys, till medieträning och skapande av medierelationer, klassisk PR. Utifrån det produceras kund- företags- intern- och mässtidningar och nyhetsbrev, i tryckt
och digital form, både internt och externt.