​Civilminister Lena Micko är klar för mötesplats Offentliga Affärer!

​Civilminister Lena Micko är klar för mötesplats Offentliga Affärer!

Det är idag glädje inom projektgruppen som arbetar med programmet till Mötesplats Offentliga Affärer. Nu är det bekräftat att Civilminister Lena Micko kommer att inledningstala under dagarna som genomförs fysiskt i September.

Under sin programpunkt med rubriken "Den offentliga affären som välfärdsmotor", som vidrör temat för årets mötesplats, kommer ministern att belysa vikten av de offentliga affärerna ur ett såväl ekonomiskt som socialt hållbart perspektiv kopplat till landets välfärd.

Urban Nilsson är VD för Hexanova koncernen men även programansvarig för mötesplatsen eftersom den utgör en nystart kring ett område där han tidigare verkat när företaget startade "upphandlingsdagarna " som genomfördes första gången 2006.

Så här säger Urban om vikten av civilministerns medverkan i programmet.

- Eftersom Hexanova inriktar samtliga konferensprogram till landets offentliga sektor är medverkan från landets statsråd viktig eftersom de, även om de är politiskt tillsatta får anses vara "högsta chefen " på området.

- vi har nära nog alltid representation från den sittande regeringen i våra program av just denna anledning. I det här fallet är det Civilminister Lena Micko som i sin roll har ansvar över de offentliga affärerna och därmed ytterst relevant för publiken på plats.

Nu börjar programmet inför dagarna ta form ordentligt och ska lanseras i veckan. Vi är därför glada över ministerns snabba besked och samsyn kring vikten av frågorna som ska belysas och diskuteras under mötesplatsen som kommer genomföras fysiskt på yttersta begäran av de samlade deltagargrupperna som hoppas få mötas på riktigt efter vid tidpunkten, 18 månader av digitala möten och konferenser.

- Vi hoppas och tror med dem avslutar Urban.

Nu blickar vi framåt mot ljusare tider med fysiska möten kompletterade av det digitala och framförallt två givande dagar i form av Mötesplats Offentliga Affärer. Vi ses i höst!

Lär mer på www.motesplatsoffentligaaffarer.se