Ny mötesplats för dig som är chef inom den offentliga sektorn!

Sex anledningar till att besöka Offentlig Chef 2012

Anledning 1
MITT I STORMEN
- När mediedrevet går, och vägen vidare
Marianne Samuelsson, fd landshövding och språk-rör för Miljöpartiet, berätta om sina hårresande
erfarenheter och hur hon tog sig igen. Ta del av Haleh Lindqvist, då helt nytillträdd kommunchef i Marks kommun, rafflande berättelse om krisen, kaoset efter Uppdrag gransknings avslöjande. Om modet att stå rak och röja med hårda nypor och börja bygga för ordning och reda.

Anledning 2

DEN BLOGGANDE KOMMUNCHEFEN
- Strategier för användandet av sociala medier
Hur personlig får en ledare vara i de sociala medierna? Hur bygger du ditt varumärke som kompetent ledare? Mattias Jansson, kommunchef Katrineholms kommun.

Anledning 3
FÖRVALTNINGSSVERIGE STÖPS OM
- Utmaningar och möjligheter
Storregioner, omvälvande myndighetsförändringar, servicemyndigheten, e-förvaltning och nya servicekrav, omfattande generationsväxlingar och nya kompetenskrav - utmaningar och möjligheter. Roger Syrén, konsult Arenagruppen.

Anledning 4
DEN TWITTRANDE POLISEN
- Var går gränsen till det otillåtna?
Peter Ågren, vikarierande chef Södermalmspolisen och twittrare på DN tillsammans med Johan Ljunggren, projektledare och samordnare i sociala medier, Polismyndigheten i Stockholms län tar upp frågor kring: Säkerhetsrisker, sårbarhet och myndighetsansvar. Vad har chefen för ansvar gentemot medarbetare som använder sig av sociala medier? Hur bra är sociala medier som informationskanal och förtroendeskapande verktyg?

Anledning 5
DEN EMPATISKE LEDAREN
- Så får du visioner och strategier att glöda
Hur bygger du struktur och kultur som tydliggör värden och meningar och engagerar medarbetarna för att skapa delaktighet och drivkraft? Anders Landgren, VD YouTurn ger dig svaren.

Anledning 6
VERKSAMHETSANPASSAT LEDARSKAP
Om konsten att anpassa din kommunikation utifrån verksamhetens förutsättningar och den egna ledarskapsprofilen. David Loid, en av Sveriges främsta föreläsare och forskare i retorik och strategiprocesser ger dig verktygen.

Missa inte dessa höjdpunkter och mycket mycket mer....
Anmäl dig redan idag!
Klicka här för anmälan