Offentliga Affärer - på plats i Almedalen 2023

Offentliga Affärer kommer till Almedalen

Tidningen Offentliga Affärer är som vanligt på plats under Almedalsveckan och arrangerar ihop med årets partners ett intressant program. DIGG, Microsoft, Skatteverket och Upphandlingsmyndigheten är några av årets talare.

Vi inleder dagarna med ett intressant panelsamtal inom ledarskap i offentlig sektor och sedan kommer föreläsaren Tomas Lydahl och pratar om "Hur får du medarbetare att känna inspiration och motivation - även under tuffare tider?"

Sen blir det flera spännande seminarier och panelsamtal om offentlig upphandling, digitalisering, välfärdsfrågor och hållbarhet. Vi har tex ett panelsamtal om hur Sverige skall bli ett ledande land inom digitalisering där bl.a. DIGG, Skatteverket och Microsoft deltar.

Där blir också ett samtal om digitaliseringens framfart – hur kommer jobben att påverkas framöver?

Inom offentlig upphandling så blir det en panel med experter ifrån bla Upphandlingsmyndigheten, Almega och Nacka kommun som diskuterar hur vi kan få fler aktörer att våga delta i offentliga upphandlingar.

Du hittar alla programpunkter med tidningen Offentliga Affärer och dess samarbetspartners här: https://almedalsveckan.info/program?searchText=Tidningen+Offentliga+Aff%C3%A4rer&searchTextLimitation=eventProducers