Rubrikernas namn möts i Helsingborg

Det har stormat i svenskt näringsliv och det har varit kämpigt för cheferna och ledarna som kämpat sig fram tillsammans med medarbetarna, ägare och andra intressenter. För många har svårigheterna resulterat i framgångar. Chefsdagarna 2010 är den naturliga mötesplatsen där man nu ges möjligheten till att reflektera och återhämta sig genom att ta in ny kunskap och nätverka och träffa kolleger under trivsamma former.

Programmet för Chefsdagarna 2010 är klart. Lokalerna i Dunkers kulturhus bokade och talarna likaså till den 8 – 9 september 2010.
Det är då startskottet går inför den naturliga mötesplatsen för Sveriges alla chefer och ledare.

- Vi är verkligen nöjda med programmet säger Tess Benschner Johnsson, press och ansvarig för program och genomförandet av Chefsdagarna. Vi har en bra mix av talare och programpunkter. Många av talarna har dessutom varit rubrikernas namn under senare tid. Programmet speglar verkligheten för Sveriges chefer och ledare.

Bland talarna finns representanter från svenskt näringsliv, offentliga verksamheter, föreningar, kyrkan och idrottsvärlden. Ledarskapet betraktas utifrån det praktiska, det personliga och vad som kännetecknar framgångsrikt ledarskap.

- En viktig fråga för många av Sveriges chefer och ledare är hur de ska kunna motivera sina medarbetare till framgång trots ideliga motgångar, säger Tess Benschner Johnsson, vi presenterar i programmen många goda exempel från verkligheten där man lyckats.

- Det är många programpunkter som jag själv ser fram emot med spänning. Till exempel hur den tillträdande förbundskaptenen för Tre Kronor ska lära oss hur vi kan få alla att känna lust inför våra arbetsuppgifter, fortsätter Tess Benschner Johnsson, och även hur får man trots kris, en hel organisation att tänka, leva och bygga grönt? Och kan en chef blogga sig till sina medarbetares gunst? Att våga vara sig själv. Och dokusåpan: I en annan del av Köping, vilket ledarskap krävdes för att ha modet att ställa upp på detta. Allt detta och mycket mer får ni veta på Chefsdagarna 2010.

Dag ett avslutas med mingel hos Borgmästare Carin Wredström i Rådhusets vigselrum och fortsätter därefter med en stor fest med mat och underhållning på Parapeten.
Då delar också Svensk Chefsförening ut sitt pris Stora Chefspriset som går till den chef som under det senaste året i sitt ledarskap utmärkt sig och i utmanande tider fått med sig medarbetarna samt utvecklat verksamheten med ett extraordinärt resultat som följd.

Läs mer i programmet.

Tess Benschner Johnsson
Hexanova Event AB.
Ett företag inom Hexanova Media Group.
Organisatör av Chefsdagarna 2010
På uppdrag av Akademikerförbundet SSR och Svensk Chefsförening

E-post: tess@hexanova.se

Organiseras av: Hexanova Event AB, ett företag inom Hexanova Media Group AB.
Övriga arrangemang: Upphandlingsdagarna och e-Förvaltningsdagarna, Stockholm.
Publikationer: Offentliga Affärer, Svensk Leverantörstidning, Fastighetsförvaltaren.
Övrigt: Nyhetsbrev och portal för alla Sveriges event.
För mer info maila till kontakt@hexanova.se.
www.eventplanet.se

Om Svensk Chefsförening:
Svensk Chefsförening – Sveriges ledande chefsförening för akademiker – vill ge dig redskap och stöd i din egen chefsroll. Därför kan vi med glädje erbjuda dig en mötesplats helt ägnad oss chefer.
www.cvenskchefsforening.se