Pressmeddelande 25 september 2011

Stockholm värdstad för eFörvaltningsdagarna- framtidens digitala mötesplats!
Den 12-13 oktober 2011 är Stockholm värdstad under eFörvaltningsdagarna då nytta och effektivitet i sam-verkan mellan medborgare och myndighet står i fokus. Där träffas såväl representanter från myndigheter, organisationer och utbildningsväsendet som näringslivsrepresentanter för att diskutera, debattera och samverka i ämnet e-förvaltning.

- eFörvaltningsdagarna 2010 visade sig vara den aktuella mötesplatsen för alla som berörs av upp-byggnaden av samhällsnära tjänster med stöd av IT, säger Staffan Ingvarsson, tillförordnad stads-direktör Stockholm stad, som för övrigt själv deltar under dagarna i ett panelsamtal kring ledarskap och e-förvaltning.

Stockholm har med stor framgång och med sina medborgares behov som utgångspunkt investerat i utvecklingen av medborgarnära e-tjänster.

- Med vårt deltagande som värdstad under  eFörvaltningsdagarna kan vi visa upp den satsning som staden gjort inom området för landets övriga kommuner och myndigheter,  samt visa den interna organisationen hur viktigt detta är för det fortsatta arbetet, fortsätter Staffan Ingvarsson.

Framtidens e-förvaltning
eFövaltningsdagarna inleds med att IT- och regionminister, Anna-Karin Hatt talar om regeringens planer och visioner för framtidens e-förvaltning.

Deltar gör också, Andrea Di Maio, omvärdsanalytiker Gartner Group  som bland annat ska prata om sociala mediers roll i myndigheternas utvecklingsarbete av e-förvaltning.

Som arrangör för eFörvaltningsdagarna står Hexanova Event AB med tidningen Offentliga Affärer som mediapartner.

- Vår vision som oberoende mediaföretag är att skapa kvalitativa mötesplatser för samhällsengagerande frågor såväl i vår tidning och på webben som i det fysiska mötet. Något vi märkt att människor också efterfrågar, säger Urban Nilsson VD och ansvarig utgivare av  tidningen Offentliga Affärer.

Diamanter och galafest
eFörvaltningsdagarna avslutas med en sprakande fest med prisutdelning och god mat i Stockholms stadshus. Så  var på plats du också, inte minst för att få en intervju med vinnaren av årets eDiamond Award.  Ett pris ämnat den organisation som under året ”utvecklat tjänster som underlättat kontakten för Sveriges medborgare och företagare med fokus på nytta i sparad tid eller pengar för användaren”.

Priset är instiftat av tidningen Offentliga Affärer vars målsättning är att bidra till att Sverige blir ett föregångsland inom området e-förvaltning, lokalt, regionalt, nationellt och globalt.

Välkommen!

För mer info kontakta; Lars-Göran Fröjd, programansvarig Hexanova Event, 0706-230005 larsfrojd@gmail.com

Hexanova Media Group AB är ett tidningsförlag och Media/PR-byrå som ger ut fyra egna publikationer cirka 20 utgåvor per år. Bland andra tidningen Offentliga Affärer som är Sveriges största affärstidning för offentlig förvaltning
Offentliga Affärer, har sedan starten 1993, en unik roll som den största affärstidningen designad för beslutsfattare inom hela den offentliga sektorn. Tidningen ger dig som läsare såväl trender och nyheter på marknaden som affärskritiska skeenden inom kommuner, landsting och statlig förvaltning.
Hexanova Media Group AB erbjuder också strategisk kommunikation från analys, till medieträning och skapande av medierelationer, klassisk PR. Utifrån det produceras kund- företags- intern- och mässtidningar och nyhetsbrev, i tryckt och digital form, både internt och externt.