Helena-Maria Olsson Hedberg, Upphandlare, Alingsås kommun

Vinnaren av Handslaget 2022 är presenterad!

I samband med banketten under Mötesplats Offentliga Affärer delades det prestigefyllda priset "Handslaget" ut för 2022 års främsta offentliga upphandling.

Priset är instiftat av tidningen Offentliga Affärer och tilldelas den person och/eller organisation som under året genomfört en extra god offentlig affär, för såväl medborgarna som den egna organisationen.

Vinnaren av Handslaget 2022 blev, myket välförtjänt, Helena-Maria Olsson Hedberg, upphandlare på Alingsås kommun.

Motiveringen lyder:
Helena-Maria Olsson Hedberg på Alingsås Kommun har tillsammans med säkerhetsenheten tagit ett koncernövergripande helhetsgrepp gällande bevakningsfrågorna. Genom att renodla, tydliggöra, tänka nytt och inkorporera mindre avtal i grunduppdraget har Alingsås kommun fått större flexibilitet, dubblerat antalet bevakningstimmar per dygn och halverat grundkostnaden.

Stort grattis till Helena-Maria och Alingsås kommun!