​HFAB och Hyresgästföreningen överens – 0,75 procent höjning

Förhandlingarna är nu klara mellan Halmstads Fastighets AB (HFAB) och Hyresgästföreningen (HGF).

Från och med 1 januari 2021 höjs hyrorna med 0,75 procent för lägenheter och lokaler med HGF-klausul. HFAB äger och förvaltar ungefär 10 000 lägenheter i Halmstads kommun, vars hyresgäster Hyresgästföreningen är med och förhandlar hyrorna för.

Hyreshöjningen gäller från 1 januari 2021 men aviseras först på februari månads hyror (retroaktivt från januari).

För mer information: Magnus Wall, Affärschef på HFAB, 035 138387

Regioner

Halmstads Fastighets AB ägs av Halmstads kommun. Bostadsbolaget omsätter cirka 900 miljoner kronor och har cirka 130 anställda. Fastigheterna, som består av cirka 11 000 lägenheter och 300 lokaler, värderas till drygt 13,5 miljarder kronor.

Sandra Troedson

Presskontakt Marknads- och kommunikationschef 035-140233
Pernilla Söderkvist

Presskontakt Kommunikatör ledningskommunikation 035-140233
Lina Keilo

Presskontakt Kommunikationsstrateg Presskontakt 035-140233

Tillsammans skapar vi hem – välkommen till Halmstads bostadsbolag

Halmstads Fastighets AB ägs av Halmstads kommun. Med cirka 11 000 lägenheter och 300 lokaler är vi den största och marknadsledande aktören på Halmstads fastighetsmarknad. Det innebär att vi är och ska vara en drivande part i många utvecklingsfrågor kring boende och stadsdelar som påverkar människorna som bor och verkar inom stan. Tillsammans skapar vi hem för Halmstadbor.

Halmstads Fastighets AB
Fredrik Ströms gata 6