Göfast Gruppen vinner Higabs Entreprenörspris

Göfast Gruppen vinner Higabs Entreprenörspris

Higabs årliga Entreprenörspris går till Göfast Gruppen. Under 2023 har de visat prov på hög professionalitet där de utfört uppdrag inom byggservice och entreprenader med ett stort kunnande och en stark servicekänsla.

Entreprenörspriset delades ut under tisdagen av Higabs vd Per-Henrik Hartmann. Det skedde under en ceremoni på Kvibergs Kaserner och priset mottogs av Göfast Gruppens medarbetare och vd Niklas Millberg.

Göfast Gruppen har varit ramavtalspartner med Higab sedan 2019 och utfört byggservice, entreprenader i olika storlekar och elservice i fastigheter som Gamla Ullevi, Göteborgs Konserthus och Sjöfartsmuseet.

– Göfast Gruppen är en stabil och pålitlig samarbetspartner som alltid sätter kvalitet och lyhördhet främst, vare sig det är ett mindre eller större projekt. Och deras service och kunnande har inte bara förstärkt våra fastigheter, utan även förstärkt relationerna med alla inblandade parter, säger Per-Henrik Hartmann.

Hög nivå genom hela arbetsprocessen

I motiveringen till årets pris står det att Göfast Gruppen har ordning och reda på varje del genom arbetsprocessen, från beställning till utförande och fakturering. Och att de är flexibla i sitt arbete och gärna kommer med kreativa och kostnadseffektiva lösningar för att få till en så bra leverans som möjligt för Higab och alla hyresgäster.

– Att vinna priset är både en ära och bekräftelse på vårt hårda arbete. Vi har en gedigen bakgrund inom Higabs fastighetsbestånd, vilket ger oss en djup förståelse för verksamheten och dess behov, säger Niklas Millberg, vd på Göfast Gruppen.

Det är femte gången som Higabs Entreprenörspris delas ut. Syftet med priset är att bidra till utvecklad dialog och ökat samarbete mellan byggherre och entreprenör och därigenom nå goda resultat med hög kvalitet till rätt pris.

De som nomineras ska ha utfört ett uppdrag på ett utomordentligt bra sätt och några av kriterierna är hantverksskicklighet, hållbarhet och hänsyn till kulturvärden. Alla medarbetare på Higab har möjlighet att nominera entreprenörer.

Per-Henrik Hartmann, vd Higab, 031-368 53 24, per-henrik.hartmann@higab.se

Niklas Millberg, vd Göfast Gruppen, 0708-65 25 01, niklas.millberg@gofastgruppen.se