Stora Saluhallen (foto: Higab/Hans Wretling)

Livemusik i Stora Saluhallen

Vad sägs om lite musik till osten? Vid fyra tillfällen i sommar blir det musikunderhållning i Stora Saluhallen vid Kungstorget.

– Vi ville prova något nytt i Saluhallen och tänkte att det kunde vara härligt med lite sommarmusik när man köar till delikatesserna eller tar ett glas vin på fredagseftermiddagen, säger Amanda Lindström, fastighetsförvaltare på Higab.

Spelningarna äger rum under fyra fredagseftermiddagar i juli och augusti med start den 14 juli då en trubadur spelar innanför entrén mot Kungstorget. Vid två tillfällen ansvarar en dj för musiken som då kommer spelas från balkongen vid restaurang Kajutan.

– Vi har de senaste åren satsat på att ta in spännande gästspel i hallen för våra besökare och hyresgäster. Om sommarmusiken uppskattas kan det bli fråga om fler fredagar till hösten, säger Amanda Lindström.

Amanda Lindström, fastighetsförvaltare Higab, amanda.lindstrom@higab.se, tel 031-368 53 72

Musik i Stora Saluhallen kl 17-18:

14/7 Trubadur sommarklassiker

28/7 Dj Loungemusik