Nu invigs Angered Arena

Nu invigs Angered Arena

Lördagen den 13 april invigs Angered Arena - det nya moderna idrotts- och friskvårdscentret som Higab byggt för idrotts- och föreningsförvaltningen i Angered Centrum.

Alla är välkomna till invigningen som börjar kl 14 lördag den 13 april. Anna Johansson, (S) ordförande i idrotts- och föreningsnämnden, invigningstalar tillsammans med vice ordförande David Lega (KD) och Higabs VD Göran Sylvesten. Efteråt öppnas dörrarnaför alla som vill se sig omkring i byggnaden. Det går också att prova på karnevaldans ochse liveframträdanden.

Nästa dag, söndag 14 april, öppnar verksamheten i Angered Arena och då går det att bada, åka skridskor och träna.

Angered är en stadsdel i stark utveckling och det känns bra att kunna bidra till den, säger Göran Sylvesten, VD på Higab.

Med Angered Arena hoppas vi på att kunna öka simkunnigheten och förbättra folkhälsan i Angered, säger Gunnar Svensson, chef på Angered Arena, idrotts- och föreningsförvaltningen.

Angered Arena ligger intill Angeredsgymnasiet och i direkt anslutning till Angereds sporthall. I anläggningen finns bad med nio bassänger, relaxavdelning, gym, aktivitetslokaler och en fullmåttsrink för ishockey, konståkning, allmänhetens åkning och andra issporter.

Angered Arena har tagit 23 månader att bygga och kostat 360 miljoner kronor. Higab är fastighetsägare och idrotts- och föreningsförvaltningen är verksamhetsansvariga.

Mikael Blom, fastighetsutvecklingschef, Higab
E-post: mikael.blom@higab.se

Gunnar Svensson, enhetschef, idrotts- och föreningsförvaltningen
E-post: gunnar.svensson@ioff.goteborg.se

www.goteborg.se/angeredarena

www.higab.se

Vår affärsidé är att långsiktigt äga, vårda och utveckla fastigheter för Göteborgs Stad och i samverkan med kunder skapa verksamhetsanpassade lokaler. Totalt uppgår fastighetsbeståndet till cirka 300 byggnader om cirka 630 000 m². Detta gör Higab till en av de större aktörerna på fastighetsmarknaden i Göteborg.