Svenska alpina landslagen använder HiKOKI. Fotograf: Klas Rockberg

Stolt partner till Ski Team Sweden Alpine

Vi är stolta och glada över att kunna presentera att vi nu är elverktygsleverantör till Ski Team Sweden Alpine.

Pålitliga och flexibla verktyg som fungerar i alla väder är oerhört viktigt för tränare och servicemän i teamet. Det känns därför väldigt bra att valet föll på HiKOKI och vår batteriplattform med borrskruvdragare DS36DA med MULTI VOLT-teknik samt kantfräs M1808DA.

– Vi är jätteglada att få in HiKOKI i vår verksamhet, då vi är i behov av maskiner som funkar i alla väder och har tillräcklig kraft för att sätta käppar och preparera skidor för träning och tävling. Det flexibla batterisystemet gör att vi kan optimera laddningen till alla våra verktyg oavsett när på dagen eller vilken uppgift de används för, säger Lars Melin Landslagschef Ski Team Sweden Alpine

HiKOKI Power Tools VD i Sverige, Magnus Nilsson kommenterar:
- Vi tycker att det ska bli jättekul att komma in och hjälpa de svenska alpina landslagen med våra produkter och samarbetet är ännu ett kvitto på att slutkunderna uppskattar och litar på produkter från HiKOKI. Det är en extremt tuff miljö som verktygen utsätts för och vi är glada att vi kan leverera på de riktigt tuffa krav som Alpina landslaget ställer, tillsammans ger vi rätt förutsättningar för både servicemän, tränare och åkarna så vi kan lyfta resultaten till ännu högre nivåer kommande år.