TAT-grundare investerar i HinnerInteHinnerDu

Mötesplatsen HinnerInteHinnerDu.se får tre nya delägare i form av TAT-grundarna Hampus Jakobsson, Mikael Tellhed samt Carl Silbersky, fd VD för Polar Rose.

Mötesplatsen HinnerInteHinnerDu grundades för drygt ett år sedan av IT-konsulten Sara Ohlsson som varit ensam ägare fram till nu. På sajten förmedlas småärenden och tjänster mellan privatpersoner och intresset för tjänsten har ökat stadigt sedan lanseringen sommaren 2010. Det kan handla om allt från att montera IKEA-möbler, köra till tippen, handla mat till att klippa kaninklor eller rasta hunden.

Hampus Jakobsson och Mikael Tellhed grundade och byggde TAT, från 2002 och sex kompisar till 180 personer, med teknologi i mer än en halv miljard telefoner från Nokia, Samsung, Motorola och Sony Ericsson. TAT designade även Googles mobiloperativsystems, Android, hela användargränssnitt. TAT köptes upp 2010 av RIM, Research in Motion, där Hampus nu arbetar. Förutom RIM så sysselsätter Hampus sig med att hjälpa entreprenörer och laga mat till sin familj.

Carl Silbersky är entreprenör och affärsängel, senast som investerare och VD för Polar Rose som köptes upp av Apple i slutet av 2010. Carl har, tiden före Polar Rose, varit engagerad i Tactel, en 300+ mjukvaruföretag som såldes till ett ledande nordiskt investmentbolag 2009. Idag är Carl en aktiv investerare och rådgivare till start-up företag.

• entreprenör
  • hinnerintehinnerdu