HiQ nominerade i Magnet Awards.

HiQ nominerade i Magnet Awards

HiQ är nominerade i årets Magnet Awards, Nordens största tävlingsarena för Employer Branding. Med kampanjen End Bad Tech tävlar bolaget i kategorin Attraktion.

- Med End Bad Tech har vi velat sticka ut och samtidigt ta fasta på vad HiQ verkligen är och står för. Otroligt kul att kampanjen sedan lanseringen har överträffat både förväntningar och mål, och jag är väldigt stolt att vi är nominerade i årets Magnet Awards, säger Helena Herolf, Chief People Officer på HiQ.

Magnet Awards beskrivs ofta som Svenska Mästerskapen i Employer Branding. Det är ett branschinitiativ och Nordens största tävlingsarena inom sitt segment. HiQ är med kampanjen End Bad Tech nominerade i kategorin Attraktion. Kategorin innebär Employer Branding med syfte att bygga kännedom, attraktionskraft och rekrytera framtida kompetens. Endast bidrag som i huvudsak består av extern kommunikation tillåts och de effekttal som juryn vill se ska sedan kunna kopplas till satta och mätbara mål.

Kampanjen End Bad Tech har tagits fram tillsammans med kreativa byrån Post Sthlm. Konceptet tar fasta på dålig teknik som vår värsta fiende. Med konsulter som hjältarna och den dåliga tekniken som antagonist togs tre spår fram: problemställning, kampen, och vinsten. Idén var att bygga ett engagerande narrativ som kunde ta med mottagaren på en resa och samtidigt tydligt positionera HiQ. Utöver den visuella kampanjen producerades också innehåll utifrån personas till de olika faserna Awareness, Consideration och Decision. Innehållet togs fram tillsammans med den digitala byrån Invise med genomtänkta strategier för performance marketing och en noggrann segmentering samt utarbetat innehåll mot valda personas.

Magnet Awards går ut på att arbetsgivare mäter sina styrkor i sex olika kategorier. Bidragen bedöms utifrån varje kategoris specifika krav samt tittar på hur kreativitet driver effekt. I årets jury sitter representanter från byråvärlden, kommunikation, HR och näringslivet och närmare 100 bidrag har lämnats in. Den 15e mars koras vinnarna i Stockholm.

Om Magnet Employer Branding Awards
Magnet Awards är Nordens största tävlingsarena för Employer Branding och ett branschinitiativ som byråerna; Oddwork, Universum, Whydentify, Business & People och Coreworkers står bakom. Som sponsorer för tävlingen står i år Populum som sponsrar kategori Kultur & engagemang, samt SRI som sponsrar kategorin People Tech.

Mer information om branschinitiativet och tävlingsarenan Magnet Awards på: www.magnetawards.se