Pressinbjudan: Hur man bygger högpresterande ledningsgrupper

Under en minikonferens, onsdagen den 12 november, presenteras kunskap om hur man kan bygga såväl högeffektiva ledningsgrupper som arbetsgrupper som jobbar för ett gemensamt mål. Genom en kombination av aktuell forskning och erfarenheter av idrottsledarskap i världsklass, förmedlas kunskap som går att använda för att göra Skaraborgsregionen och Västra Götaland till en dynamisk och kreativ region.

Tid: Onsdag 12 november, 13:00-17:00
Plats: Högskolan i Skövde, hus D sal D201

Program för konferensen:

13:10–13:55 Effectiveness in management teams Professor Celeste Wilderom, University of Twente, Nederländerna, som genomfört en omfattande studie på ledningsgruppers effektivitet. Detta föredrag hålls på engelska, en sammanfattning på svenska kommer att delas ut på konferensen

14:00–14:45 Att bygga framgångsrika lag Bengt "Bengan" Johansson, f.d. förbundskapten i handboll, med stora framgångar som spelare, klubbledare och inte minst förbundskapten.

Fika

15:15–16:00 Vad kan arbetslivet lära av högpresterande idrottsklubbar? Professor Margareta Oudhuis, Högskolan i Borås och professor Stefan Tengblad, Högskolan i Skövde, som har studerat framgångsrika elitidrottsklubbar.

16:00–17:00 Paneldiskussion och frågestund Bengt "Bengan" Johansson, Margareta Oudhuis, Stefan Tengblad, Bosse Andersson (klubbchef IFK Skövde), Ingemar Fredriksson (författare och ordförande Företagarna Västra Götaland), Sara-Lena Ahlm (HR-partner Skövde kommun). Moderator Sigbritt Karlsson.

I samband med fikat kl.14:45 erbjuds media en pratstund med arrangörerna av konferensen. Anmälan sker till Jessika Cullberg

Konferensen arrangeras av Centrum för Ledarskap och Arbetsliv i Skaraborg (CLAS) vid Högskolan i Skövde tillsammans med Högskolan i Borås och Centrum för Arbetsliv och Vetenskap (CAV).

Kontaktperson:

Jessika Cullberg, Högskolan i Skövde, 0500 – 44 85 48, jessika.cullberg@his.se