Högskolan i Skövde bjuder studenter på korv och karriärtips

Tisdag 13 mars är succén Korv & karriär tillbaka på Högskolan i Skövde. Aktiviteten som startade i Skövde har spridit sig över högskolesverige.

- Vi vill ge studenterna vid Högskolan karriärtips samtidigt som vi bjuder på lunchhotdog, dricka och karriärtips. Och nu tror vi på våren – korv & karriär flyttar nu ut på campus, berättar Högskolans karriärvägledare Ingrid Christiensson.

Vid gångbanan mellan G-huset och restaurang Götasalen kommer Högskolans karriärvägledare tillsammans med arbetsmarknadskoordinatorerna, Drivhuset och Studentkåren slå upp sina tält kring lunchtid. Avsikten är att ge studenterna karriärtips inför stundande examen och jobbsökande.

-Vi kommer att berätta om de olika aktiviteter på Högskolan, till exempel föreläsningar om hur man skriver sitt CV och ansökningsbrev. Men vi vänder oss också till de studenter som har ett eller två år kvar av studierna för att tala om möjligheten att få en personlig mentor och att göra examensarbete med arbetslivet. Aktiviteter som skaffar dessa studenter ett försprång inför klivet ut i verkligheten, säger arbetsmarknadskoordinator Christina Landelius Törning.

Studentkåren passar på att berätta på vilket sätt de kan hjälpa studenterna i karriären och Drivhuset drar en lans för att få dem att fundera på att starta eget företag.

När och var?

Tid: Tisdag 13 mars 2012, kl 11.30 – 13.00

Plats: Campus mellan G-huset och Götasalen

Har du ytterligare frågor eller vill ha mer information kontakta:
Ingrid Christensson, karriärvägledare, tfn 0500 – 44 87 32
Eric Hellgren, arbetsmarknadskoordinator, tfn 0500 – 44 80 71

Christina Landelius Törning, arbetsmarknadskoordinator, tfn 0500 – 44 82 78

Högskolan i Skövde är en liten och modern högskola med högaktuella utbildningar och samhällsnyttig forskning. Vi utgår från verkligheten i dagens behov och morgondagens utmaningar. Våra studenter får förutsättningarna för att lyckas med sina studier och mål genom att vi gärna tänker nytt, är öppna för strategiska samarbeten med omvärlden och tar väl hand om våra studenter.