Högskolan i Skövde tar med sig arbetsgivare till utbildningsmässa

Högskolan i Skövde tar med sig arbetsgivare till utbildningsmässa

På mässan Kunskap & Framtid har Högskolan i Skövde med sig arbetsgivarrepresentanter i sin monter. En chans för besökarna att möta den som anställer en nyutexaminerad student.

Alla högskolor och universitet anser att de har fantastiska utbildningar. Alla högskolor och universitet tycker att deras utbildningar ligger rätt i tiden. De flesta högskolor och universitet har montrar på utbildningsmässor. Men få lärosäten tar med sig sina studenters framtida arbetsgivare till mässorna, där har Högskolan i Skövde tagit ett nytt steg.

När mässan Kunskap & Framtid drar igång i Göteborg har Högskolan i Skövde med sig arbetsgivare i montern. Dörrtillverkaren Daloc berättar vad de vill se hos nya ingenjörer, IT-konsultföretaget Sogeti förklarar vad som krävs av en framtida konsult och IDC West Sweden beskriver vilken typ av medarbetare som industrin i västra Sverige behöver i framtiden.

Att ha arbetsgivarrepresentanter med sig i mässmontern är bara ett sätt att koppla ihop utbildning och arbetsliv. Högskolan i Skövde jobbar också aktivt med ett mentorskapsprogram och anlitar ofta gästföreläsare från näringsliv och offentlig sektor. Ett annat sätt att knyta ihop akademi och omvärld är att arbeta för att studenter ska göra sina examensarbeten ute i företag och organisationer. Även på det här området arbetar Högskolan i Skövde aktivt.

På plats i montern finns givetvis också studievägledare och studentambassadörer från Högskolan i Skövde. De kan svara på frågor om Högskolan i Skövdes utbildningar och hur det är att vara student på ett litet, modernt och öppet lärosäte.

Högskolan i Skövde på Kunskap & Framtid

• Dag: 8-10 november 2012
  • Tid: 10:00-16:00
  • Plats: Svenska Mässan, Göteborg
  • Monternummer: B06:22

För ytterligare information kontakta:

Lina Eklund Svensson, kommunikatör och projektledare för Högskolan i Skövdes rekryteringskampanj 2012/2013: tel. 0500-44 80 31
Annica Snäll, kommunikationschef: tel. 0500-44 80 29

Högskolan i Skövde är en liten och modern högskola med högaktuella utbildningar och samhällsnyttig forskning. Vi utgår från verkligheten i dagens behov och morgondagens utmaningar. Våra studenter får förutsättningarna för att lyckas med sina studier och mål genom att vi gärna tänker nytt, är öppna för strategiska samarbeten med omvärlden och tar väl hand om våra studenter.