Pressinbjudan: Arbetsliv och akademi i samverkan utvecklar Skaraborg

Med målet att öka utbytet mellan näringslivet och den akademiska världen i Skaraborg bjuder forskningscentrat Framtidens Företagande vid Högskolan i Skövde in till en samverkanskväll på Gothia Science Park den 29 oktober. Deltagarna är såväl kommuner som företag och organisationer i regionen för att man ska kunna ta ett gemensamt grepp och samverka kring arbetslivsfrågor, organisering och utveckling.

– Det handlar i grund och botten om att hitta gemensamma utgångspunkter för att skapa en plattform för utbyte och samverkan mellan forskning och arbetsliv som stöttar Skaraborgs utveckling, säger forskningsledare Stefan Tengblad. Bland annat tar vi inspiration från Högskolan i Borås som de senaste 10 åren arbetat framgångsrikt med samverkan på detta sätt.

På programmet står föreläsningar av James Reardon, professor i marknadsföring vid University of Northern Colorado, Oskar Falk, platschef för Volvo personvagnar i Skövde och Floby samt Margareta Oudhius, professor vid Högskolan i Borås. Övriga punkter är en forskningskavalkad av forskare från Högskolan i Skövde samt en workshop på temat akademi och arbetsliv.

Högskolan i Skövde vill bidra till tillväxt i samhället och därför är samverkan en självklar funktion. Vi för en kontinuerlig dialog och omfattande kunskapsutbyten mellan Högskolan och näringsliv, region, kommuner, organisationer och studenter.

Mer information
Media bjuds in redan fredagen den 25 oktober kl 10:00 för att få förhandsinformation om kvällen av projektledare Lotten Svensson. Den 29 oktober finns möjlighet att träffa James Reardon och Lotten Svensson kl 15:30 i Gothia Science Park, Insikten. För mer information är du välkommen att ta kontakt med Lotten Svensson, tfn 0705-331009.

Förhandsinformation för Media
När: Fredag den 25 oktober kl 10:00
Plats: Högskolan i Skövde, ERK, Hus G (vi möts i receptionen strax innanför
huvudingången)

Samverkanskväll mellan arbetsliv och akademi i Skaraborg
När: Tisdag den 29 oktober kl.16:00-20:00
Plats: Insikten, Gothia Science Park, Kanikegränd 3, Skövde

Högskolan i Skövde är en liten och modern högskola med högaktuella utbildningar och samhällsnyttig forskning. Vi utgår från verkligheten i dagens behov och morgondagens utmaningar. Våra studenter får förutsättningarna för att lyckas med sina studier och mål genom att vi gärna tänker nytt, är öppna för strategiska samarbeten med omvärlden och tar väl hand om våra studenter.