Den 16 november är det dags för årets upplaga av ExjobbExpo på Högskolan i Skövde. På mässan får studenter och representanter från företag, organisationer och offentlig sektor möjlighet att träffas och prata om examensarbete.

Pressinbjudan: ExjobbExpo – mässa för studenter och arbetsliv

Den 16 november är det dags för årets upplaga av ExjobbExpo på Högskolan i Skövde. På mässan medverkar olika företag och organisationer som söker studenter som vill göra examensarbete hos dem.

ExjobbExpo kan öppna många nya dörrar för både företag och studenter. Företag kan få hjälp med olika problem och studenterna får möjlighet att använda sina teoretiska kunskaper i praktiken. Många studenter vill göra sitt examensarbete tillsammans med ett företag, en myndighet eller en organisation. Det handlar dels om att få möjlighet att arbeta med riktiga problem, dels om att knyta kontakter med arbetslivet.

Mässan är ett återkommande evenemang och flera av utställarna finns på plats varje år. Bland årets utställare finns bland andra Heidelberg Materials Cement, Göliska IT, Volvo Group Digital & IT och Volvo GTO Powertrain Productions Skövde.

– Att hitta bra frågeställningar till sitt exjobb kan vara klurigt. ExjobbExpo är en bra plats för både studenter och företag att hitta samarbetspartner och få in nya perspektiv i sitt arbete. Ofta knyts kontakter som blir värdefulla för lång tid framöver, säger Mattias Pettersson, forskningskommunikatör på Högskolan i Skövde och arrangör av ExjobbExpo.

Media hälsas välkomna!

Tid: Torsdag 16 november, kl. 15:00-17:00
Plats: Hus G, Högskolan i Skövde

Mattias Pettersson, forskningskommunikatör