Pressinbjudan: Rättvisa skjortor ämnet när The Fair Tailor kommer till Högskolan

Rättvist producerade skjortor är The Fair Tailors affärsidé. Produktionen sker i Nepal i samarbete med den sociala organisationen Child Watabaran Center. Den 25 februari föreläser företagets grundare Lina Stjern på Högskolan i Skövde.

The Fair Tailor tillverkar rättvist producerade skräddarsydda skjortor. Produktionen sker i Nepal i samarbete med den sociala organisationen Child Watabaran Center. The Fair Tailors mål är att bidra till en hållbar utveckling i Nepal, att inspirera andra till att starta sociala företag, samt att bidra till att etablerade företag vågar satsa på en ekonomiskt och socialt hållbar verksamhet.

Företaget grundades av Sebastian och Lina Stjern - ett par som lämnade sina tidigare liv som projektledare på Volvo respektive konsertpianist för att starta tillverkning av rättvist producerade skjortor.

Torsdag den 25 februari kommer Lina Stjern till Högskolan i Skövde som gästföreläsare i kursen Marknadskommunikation. Hon kommer att föreläsa om The Fair Tailors satsning som det kommersiella företaget som också sysslar med bistånd. Hon kommer även att prata om hur det är att starta upp ett nytt företag från grunden utan att ha entreprenörsbakgrund.

Tid: torsdagen den 25 februari kl. 10:15 – 12:00
Plats: Högskolan i Skövde sal, D 201