Hissgruppen har tecknat avtal med Stockholm Stad, Fastighetskontoret

Hissgruppen, ett av Stockholms ledande hissföretag, har tecknat avtal med Stockholm Stad, Fastighetskontoret, om drift och skötsel av 80 hissar.

Hissgruppen var en av flera leverantörer som deltog i upphandlingen och dess anbud var mest ekonomiskt fördelaktigt vad gäller delområde 3 samtidigt som alla skallkrav uppfylldes. -Det känns extra kul och stimulerande eftersom vi satsar extra på serviceområdet säger Lena Rosborg, KAM serviceavtal, kundvård på Hissgruppen.

-Jag är stolt över att arbeta på Hissgruppen, vår organisation har gett 100%, vilka människor och vilket engagemang! Uppstarten av avtalet med Stockholm Stad gjordes på rekordfart, från att lägga in allt i systemen till att identifiera de största nollställningsbehoven, säger Robert Sporrong som är VD på Hissgruppen.

Modulservice och teknisk övervakning i all ära. För att hissarna ska vara driftsäkra och trygga krävs en hög kvalitet i våra regelbundna servicebesök. Servicebesöken utförs enligt hissens dagsaktuella status på plats av en erfaren tekniker med rätt kunskap. -Vi på Hissgruppen har en 40-årig tradition av att anpassa oss efter olika hissars olika behov och vi tar hand om våra kunders hissar under hela dess livslängd. Vår ambition är att bygga ett långt tillitsfullt samarbete med våra kunder. En väl fungerande och välservad hiss sänker kundernas totalkostnader, säger Robert Sporrong.

• Tjänster, konsult, service

Vi levererar kundanpassade hissar av hög kvalitet och arbetar med olåsta hissystem samt komponenter från den öppna marknaden vilket innebär att kunden själv kan välja partner för moderniseringar och service, något som i slutändan ger kunden en valfrihet samt en lägre kostnad över tid. Vår serviceorganisation är tillgänglig dygnet runt årets alla dagar. Personlig service och engagemang är viktigt för oss!