Trygga ditt sparande med Hjerta Framtid

Vill du spara till dina barn, till pensionen eller kanske till en sommarstuga? Nu lanserar Hjerta ett helt nytt koncept för privatpersoner som vill spara långsiktigt. Genom den unika produkten Hjerta Framtid kan du fortsätta sparandet i din kapitalförsäkring även om du skulle bli sjuk eller arbetslös.

– Hjerta Framtid är en kapitalförsäkring med möjlighet att välja till en sjuk- och/eller inkomstförsäkring som komplement. På så sätt kan Hjertas privatkunder vara trygga med att deras sparande fortsätter oavsett livssituation, säger Jenny Stäring, Ansvarig Privat på Hjerta.

Sätt upp mål för ditt sparande – och se till att du når dem. Hjerta Framtid passar privatpersoner som vill spara långsiktigt, med en sparhorisont på minst 5–10 år. Du väljer själv hur stor summa du vill spara varje månad och när pengarna ska betalas ut. Unikt för Hjerta Framtid är att du, genom att kombinera sparandet med en sjuk- och/eller inkomstförsäkring, kan välja att trygga ditt sparande.

– Vi på Hjerta är ensamma om att erbjuda ett sådant här koncept för privatpersoner. I samband med pandemin har det blivit tydligt att det finns behov av den här typen av lösning. Vi vet att sparandet tyvärr är det första man drar in på när man blir arbetslös eller sjuk. Då betyder det mycket att det finns en produkt som säkerställer att sparandet för framtiden kan fortsätta även under arbetslöshet och sjukdom säger Jenny Stäring.

I grunden är Hjerta Framtid en kapitalförsäkring med alla den sparformens fördelar. Till det har Hjerta alltså adderat ett riskförsäkringsskydd. Kontakta din egen lokala Hjertaförmedlare för rådgivning och hjälp med att teckna Hjerta Framtid.

– Vi vill inspirera människor att börja spara, men även erbjuda möjligheten att fortsätta sparandet vid arbetslöshet och sjukdom. Hjerta Framtid passar för alla, du behöver inte sätta in några stora belopp. Att ha ett långsiktigt sparande kan vara en stor trygghet och göra det möjligt att förverkliga drömmar, men också ge en extra guldkant när du blir pensionär, säger Jenny Stäring.

Jenny Stäring

Affärsansvarig Privat 0739146484