Göteborg Wealth Management blir en del av Hjerta

Hjerta välkomnar Göteborg Wealth Management till organisationen och stärker sitt erbjudande inom investeringsrådgivning och tjänstepension i Göteborgs- och Stockholmsregionen.

Göteborg Wealth Management grundades 2015 och har på kort tid etablerat sig som ett av Göteborgs snabbast växande rådgivningsföretag inom spar- och trygghetslösningar. Rasmus Wallgren, VD och partner, ser positivt på anslutningen till Hjerta.

– Det känns jättespännande. Hjerta är en bra, vettig organisation och det blir intressant att se vad vi kan erbjuda varandra i form av kunderbjudande. Vi är något yngre än många andra i branschen, kanske kan vi vara med och föryngra Hjerta lite.

Göteborg Wealth Management arbetar främst med investeringsrådgivning och har kunder i Göteborgsområdet liksom i Stockholm. De är i dagsläget fem anställda på företaget men har som ambition att växa och anställa fler. Genom att ansluta sig till Hjerta hoppas man kunna stärka sitt kunderbjudande på försäkringssidan och komma närmre försäkringsbolagen.

– Jag hoppas och tror att det här kommer leda till att vi kan erbjuda våra kunder bra upphandlade produkter. Vi valde just Hjerta eftersom vi sedan tidigare arbetar med Hjerta Invest. Då kändes det naturligt att välja Hjerta även på försäkringssidan, säger Rasmus Wallgren.

Hjerta har under året vuxit och rekryterat ett flertal förmedlare runt om i landet. Johan Zethraeus, VD på Hjerta, välkomnar Göteborg Wealth Management till organisationen.

– Det är fantastiskt roligt att välkomna teamet från Göteborg Wealth Management. Anslutningen passar mycket väl in i vår tillväxtplan och stärker vår närvaro i västra Sverige, samtidigt som vi tillför unga entreprenörer till Hjertas förmedlarkollektiv. Jag ser fram emot att arbeta tillsammans med Rasmus och hans team. Tillsammans ska vi bygga en framgångsrik affär inom både tjänstepension och investeringsrådgivning.

• wealth management
  • en del av hjerta
  • nära till framtiden

Hjerta är ett ledande rådgivningsföretag inom försäkring och sparande Vi möter behoven hos företag och individer med vårt breda erbjudande, vår starka lokala närvaro och den stora organisationens möjligheter och fördelar. Vi levererar värde för våra kunder genom engagemang, trygghet och innovation.

www.hjerta.se