Hjerta välkomnar två nya rådgivningsbolag

Jämtgårds försäkringsrådgivning AB och Rosenberg Hjorth Kapitalförvaltning AB ansluter som nya rådgivningsbolag till Hjerta. Med de nya anslutningarna stärker Hjerta sitt erbjudande inom försäkring och rådgivning i Stockholmsregionen och i Östersund.

Susanne Jämtgård, vd och ansvarig för bolaget Jämtgårds försäkringsrådgivning AB, har 17 års erfarenhet av försäkringsbranschen och kommer senast från en tjänst på en statlig myndighet. Bolaget är verksamt inom livförsäkring och har kontor i Östersund.

– Jag brinner för rådgivning och ser fram emot att vägleda kunder i försäkringsdjungeln. Att bli en del av Hjerta föll sig naturligt eftersom en av mina tidigare arbetsgivare var med i organisationen. Det är som att komma hem igen, säger Susanne Jämtgård.

Hjerta välkomnar också Rosenberg Hjorth Kapitalförvaltning AB till organisationen. Anders R Hjorth, vd och ansvarig för bolaget, har jobbat i finansbranschen sedan 2004 och har en bakgrund inom bland annat private banking. Sedan 2010 driver han egen firma som är verksam inom förmögenhetsförvaltning och försäkringsrådgivning mot företag såväl som privatpersoner. Bolaget har sin bas i Stockholm med kunder över hela landet.

– För Rosenberg Hjorth gör samarbetet med Hjerta en viktig skillnad genom att få erhålla de stordriftsfördelar som ett medlemskap innebär samt få ta del av den kompetens som finns inom Hjerta. Vi är övertygade om att samarbetet kommer skapa värde både för våra medarbetare och för våra kunder, det ser vi fram emot, säger Anders R Hjorth.

Johan Zethreaus, vd Hjerta, ser fram emot ett framgångsrikt samarbete med bolagen.

– Jag är mycket glad över att välkomna Susanne och Anders till Hjerta. Genom rekryteringen fortsätter vi vår tillväxtresa och stärker vår närvaro i landet. Rådgivarnas stora kompetens och lokala relationer, i kombination med Hjertas starka förmedlarerbjudande, kommer att gynna våra kunder, säger han.

Hjerta är ett ledande rådgivningsföretag inom försäkring och sparande Vi möter behoven hos företag och individer med vårt breda erbjudande, vår starka lokala närvaro och den stora organisationens möjligheter och fördelar. Vi levererar värde för våra kunder genom engagemang, trygghet och innovation.

www.hjerta.se