Hjerta och Svenskar i Världen tar fram ny reseförsäkring

Tillsammans med Hjerta har Svenskar i Världen tagit fram en specialanpassad reseförsäkring för svenskar som befinner sig ute i världen delar av året, men som fortfarande är inskrivna i nordisk försäkringskassa. Försäkringsgivare är Gouda Reseförsäkring – en del av Gjensidige – som är störst i Skandinavien på reseförsäkringar.

– Reseförsäkringen är en efterfrågad medlemsförmån som omfattar flera unika fördelar. Den kan enkelt tecknas av våra medlemmar via www.sviv.se, säger Karin Ehnbom- Palmquist, Generalsekreterare på SVIV.

Kortfattat om försäkringsförmånen:

•  Försäkringen är enkel att teckna och betalas via SVIVs hemsida
  •  Tecknas utan hälsodeklaration och utan åldersbegränsning
  •  Medlemsrabatt ingår
  •  Kan tecknas såväl före avresa som när du redan befinner dig utomlands

– Jag är glad över att vi gemensamt har tagit fram denna efterfrågade reseförsäkring för svenskar som befinner sig ute i världen, säger Claes Billing, försäljningschef Sak på Hjerta

– Vi på Gouda Reseförsäkring ser mycket fram emot samarbetet. För de ca 660 000 svenskar som av olika skäl befinner sig utomlands tillför vi på Gouda Reseförsäkring extra trygghet och service som vi vet uppskattas, säger Malin Kahl-Lagergren, Nordisk KAM - Gouda Affinity

Robert Edberg, VD Hjerta

• svenskar i världen
  • sviv
  • hjerta

Hjerta är en serviceorganisation för fristående förmedlare med lokal närvaro som kombinerar den stora organisationens tyngd med den lilla aktörens snabbrörlighet och lyhördhet. Hjerta är idag den största fristående aktören på den svenska förmedlarmarknaden. Hjerta har idag drygt 200 fristående förmedlare av försäkrings- och finanslösningar i 75 bolag med sammanlagt 400 000 slutkunder och 40 000 företagskunder över hela Sverige. Organisationen har en stark lokal närvaro från Kiruna i norr till Helsingborg i söder. www.hjerta.se

www.hjerta.sewww.webcap.se

Om SVIV

Svenskar i Världen är en ideell, oberoende organisation som grundades 1938. Organisationen representerar de 660 000 svenskar som bor utanför Sverige samt svenska klubbar och föreningar, handelskamrar, svenska skolor och Svenska kyrkan i utlandet. Svenskar i Världen verkar för utlandssvenskars bästa genom att bevaka, informera och påverka frågor för att få fram bästa möjliga villkor

Om Gouda Reseförsäkring och Gjensidige

Gouda Reseförsäkring är en del av den norska försäkringskoncernen Gjensidige. Gjensidige har försäkrat liv, hälsa och andra värden sedan 1816. I Sverige är Gouda Reseförsäkring en av de ledande aktörerna på marknaden inom såväl privat- som tjänstereseförsäkringar. Gouda Reseförsäkring bildades 1924 och försäkrar idag fler än 2 miljoner resenärer per år.