Svenska försäkringsrådgivarna ansluter till Hjerta

Svenska försäkringsrådgivarna ansluter till Hjerta

Från och med den 1 april 2016 ansluter det fristående förmedlarbolaget Svenska Försäkringsrådgivarna till Hjerta. Bolagets grundare och vd Mats Jarl har på endast fem år byggt upp ett kundorienterat företag med stark tillväxt.

”Det är med stor glädje vi hälsar Svenska Försäkringsrådgivarna (SF) välkomna till Hjerta. Med sina 15 rådgivare utgör dom ett av våra större medlemsföretag med kontor på 5 orter. Med sin inriktning på den privata rådgivningsmarknaden stärker och breddar SF Hjertas erbjudande ytterligare”, säger Robert Edberg, vd på Hjerta.

”Det känns bra att vara med i en så pass stor organisation som Hjerta. Ett medlemskap i Hjerta kommer hjälpa oss att ytterligare förbättra våra erbjudanden till våra kunder”, säger Mats Jarl, vd på Svenska Försäkringsrådgivarna.

”Hjertas målbild är att till nästa år vara tillbaka på en matchvikt av 250 förmedlare. Rekryteringen av Svenska Försäkringsrådgivarna gör att vi vilket vi med ovan rekrytering tar vi ett rejält kliv i rätt riktning, säger Hans Jonsson, försäljningschef på Hjerta.

För ytterligare information kontakta:

Robert Edberg
Vd Hjerta
E-post: robert.edberg@hjerta.se

Mats Jarl
Vd Svenska Försäkringsrådgivarna
E-post: mats.jarl@svfr.se

Hjerta är en serviceorganisation för fristående förmedlare med lokal närvaro som kombinerar den stora organisationens tyngd med den lilla aktörens snabbrörlighet och lyhördhet. Hjerta är idag den största fristående aktören på den svenska förmedlarmarknaden.

Hjerta har idag drygt 200 fristående förmedlare av försäkrings- och finanslösningar i 75 bolag med sammanlagt 400 000 slutkunder och 40 000 företagskunder över hela Sverige. Organisationen har en stark lokal närvaro från Kiruna i norr till Helsingborg i söder.

www.hjerta.sewww.webcap.se

Ett ledande rådgivningsföretag inom försäkring och sparande

Hjerta
Vasagatan 7, 9 tr