Dags att nominera Årets Supporter 2019!

Supportrarna är viktigast av allt och för andra året i följd är det dags att utse "Årets Supporter"!

Supportrarna är viktigast av allt och HockeyAllsvenskan vill precis som ifjol uppmärksamma de mest hängivna supportrarna.

Ifjol lanserades "Årets Supporter" där vem som helst kunde nominera supportrar som de tyckte förtjänar att uppmärksammas, och nu är det dags igen.

Vem tycker du är Årets Supporter 2019?

Precis som ifjol så kan vem som helst kan gå in och nominera en person man tycker är värdig titeln.Det går att nominera fram till 20 februari.

HockeyAllsvenskan och klubben kommer ta fram vinnaren för respektive lag som hyllas i samband med lagets sista hemmamatch.

– Vi är ligan som finns till för våra supportrar och därför känns det som en självklarhet att vi lyfter fram supportrarna i rampljuset. Att det är supportrarna ute i klubbarna som engagerar sig och röstar fram sin favorit gör ju också att valet av årets supporter känns extra viktigt och genuint, jag skulle säga att årets supporter i HockeyAllsvenskan är vår motsvarighet till Jerringpriset, säger Sonny Lundwall, Ligachef på HockeyAllsvenskan.

» Nominera "Årets Supporter"

• Bollsporter

AHF HockeyAllsvenskan AB, i dagligt tal HockeyAllsvenskan, ägs av de allsvenska hockeyklubbarna. Drygt 1,2 miljoner åskådare går på en match i HockeyAllsvenskan

Linnea Leijonklo