Det hade behövts fler broschyrer  i söndags, Hökerum Bygg hade inte räknat med det stora besöksantalet.
Det hade behövts fler broschyrer i söndags, Hökerum Bygg hade inte räknat med det stora besöksantalet.

500 besökare på säljträff i Wellingeby

Länge har vi hört mantrat om att det råder stiltje på bostadsmarknaden.

Kanske såg vi ett trendbrott i söndags, då omkring 500 besökare kom till Stora Visningsdagen i Vällingby Parkstad där Hökerum Bygg visade samtliga osålda lägenheter i Brf Wellingeby.

- Vi hade räknat med många besökare eftersom vi har flera jättefina bostäder kvar till salu och nu har vi dessutom gjort en tillfällig prisjustering på alla lägenheter. Men vi hade inte förväntat oss att så många skulle komma, utan vi hade varit helt nöjda med 100 personer på söndagens visning, säger Eva Lennartsson som är ansvarig bostadssäljare för projektet.

Givetvis kommer många som vill se takterrassen och de spektakulära balkongerna trots att de inte just nu är intresserade av att köpa en bostad, så är det alltid och det är givetvis helt i sin ordning.

- När dagen var slut hade vi fått in 25 reservationer av olika lägenheter. På några av dessa ha vi dessutom en kö, om den som hann först skulle ångra sig, berättar Anders Öberg på Svensk Fastighetsförmedling i Vällingby.  Han berättar också att han inte kan minnas att han någonsin har upplevt ett så stort intresse för en visning.

Fakta Brf Wellingeby:

Läge: Vällingby Parkstad, Funäsgatan, Härnösandsgatan, Vällingby

152 Bostadrätter - varav 124 är sålda

13 våningar på höghuset och tre på de båda sidobyggnaderna

Lokaler i bottenvåningarna samt underbyggt garage.

Faciliteter. Eget gym, gemensam takterrass och gästlägenhet.

Arkitekt: Arkitekthuset i Jönköping

Tre visningslägenheter finns