Höga Kusten värd för större event

Höga Kusten värd för större event

Den 15-17 september står Örnsköldsvik och Höga Kusten värd när Knightec firar 20 år. Runt 750 Knightec-medarbetare från hela landet kommer att få ta del av ett välfyllt program kopplat till både teknik och natur. Vi är stolta över att få visa upp vårt Höga Kusten. Denna aktivitet är helt i anda med vårt varumärkeslöfte; att lova lägereldsupplevelser! Höga Kustens USP:ar checkar in på detta event med naturen i fokus, det aktiva friluftslivet och den gemenskap som skapas när vi alla samarbetar, säger Mia Karlsson, VD på Höga Kusten Destinationsutveckling.

Det blir allt vanligare att företag lägger sin konferens i Höga Kusten. Bra konferensmöjligheter med närhet till storslagen natur och friluftsliv är en svårslagen kombination. Med Knightecs event för 750 medarbetare och 200 inbjudna gäster visar destinationen att området passar mycket bra till större konferenser och event. Förutom att evenemanget bidrar till att stärka Höga Kustens attraktivitet gynnas det lokala näringslivet som hotell och restauranger. Evenemanget är ett samarbete mellan bland annat Knightec, Örnsköldsviks kommun och lokala företag.

– Genom att förena krafterna med kommunerna i Höga Kusten och de många fantastiska lokala företagen har vi skapat ett program som inte bara låter besökarna uppleva den enastående naturen i området, utan också få ta del av stora och intressanta namn som tillsammans visar på styrkan i modet att våga och förmågan att gå framåt tillsammans, säger Dimitris VD på Knightec.

Fokus för eventet är hållbarhet, aktivitet, utveckling och samverkan och under den två dagar långa konferensen kommer besökarna bland annat att hålla till på Hägglunds arena och vid Skuleberget.

– Tack vara ett nära samarbete mellan våra besöksnäringsföretag har vi kunnat erbjuda Knightec det upplägg de önskar runt eventet. Vi ser verkligen fram emot helgen och vi vet att när människor möts under avspända former i naturen kommer det att hända stora saker, avslutar Anna Hellgren, verksamhetsledare för Höga Kusten Turism.

Om Knightec:

Knightec är unikt positionerad som en av få strategiska partner inom produkt- och tjänsteutveckling. Med över 20 års erfarenhet och närmare 1 000 medarbetare hjälper Knightec sina kunder att driva positiv förändring genom att förverkliga riktigt bra idéer. Knightec grundades 2003 i Örnsköldsvik.

Anna Hellgren

Verksamhetsledare Höga Kusten Turism 070-517 50 53