50% ökning för Höganäs Energi

Sedan början av sommaren har antalet tecknade elavtal hos Höganäs Energi ökat med över 50 %. Mer än en femtedel av Kullabygdens invånare har valt ett elavtal från det kommunala energibolaget. Intresset för att handla el lokalt fortsätter att öka bland invånarna i Höganäs kommun.

Våra kommuninvånare väljer med hjärtat och handlar lokalt så att pengarna stannar i kommunen. Samtidigt uppskattar de att få sin elförbrukning och elnätsavgift på samma faktura. Vi har lägst pris på fjärrvärmen i Skåne och våra kunder kan vara trygga med att även ha ett lågt pris el, berättar Benny Ulmestig, VD på Höganäs Energi.

Höganäs Energi investerar i Kullabygden och arbetar för en trivsam och trygg miljö till våra invånare och företag. Deras vinst går tillbaka till Höganäs kommun. Dessutom är de stolta sponsorer till en mängd av Kullabygdens föreningar. Det innebär att som kund är du med och stöttar ett lokalt föreningsliv samt en levande kommun.

För mer information kontakta:

Benny Ulmestig, VD på Höganäs Energi, 042 – 33 72 20

• energibolag
  • elavtal
  • försäljning
  • resultat

Höganäs Energi är Kullabygdens lokala energibolag som ägs av kommunen. Vi levererar energilösningar inom elnät, elhandel, fibernät och fjärrvärme samtidigt som vi strävar efter god service och hög leveranssäkerhet till ett konkurrenskraftigt pris.