Höganäs Energi utökar sin organisation

Den senaste tiden har Höganäs Energi utökat sin organisation med fyra nya medarbetare. Varje månad är det många invånare i Höganäs kommun som byter elavtal och tecknar ett nytt med det kommunalägda elhandelsbolaget Höganäs Energi Handel AB. Dessutom ser Höganäs Energi ett snabbt ökande intresse för att skaffa fiber. För att kunna bli hjälpsammare även med fler kunder att ta hand om var det ett naturligt steg att bli fler medarbetare.

Kunder som kontaktar kundservice kan få hjälp av Sofie. Hon är en klippa på elhandelsfrågor och guidar gärna kunderna när de ska välja elavtal. Vid frågor om fiber tar Jenny väl hand om kunden. Som teknisk innesäljare för fiber svarar hon på frågor om fiberanslutning och träffar kunder personligen på lokala informationsmöten.

Rickard den nya systemansvarige/controller ska säkerställa att Höganäs Energi erbjuder samhällsnytta baserad på affärsmässighet. Höganäs Energi är ju faktiskt det enda energibolaget som invånarna i Höganäs kommun kan handla av så att pengarna stannar i kommunen. Rickard arbetar även med att samordna olika system och hitta nya lösningar för att ge kunderna ännu bättre service.

Styrkan ute på fältet förstärks med Magnus. Han hjälper mätavdelningen att sätta upp nya elmätare och ser till att kundernas elmätare fungerar som de ska. Dessutom är han med i jourstyrkan som rycker ut vid strömavbrott.

• fiber
  • medarbetare

Höganäs Energi är ett kommunalt bolag som tillhandahåller elnät, elhandel, digital infrastruktur och fjärrvärme till Höganäs invånare. Som ett litet bolag på en marknad med stora konkurrenter kan man erbjuda en unik närhet till kunderna och korta beslutsvägar.