Alla vinnare i Run4Fun

Run4Fun, mötesindustrins stora löparfest, har genomförts i soligt vårväder med 400 glada deltagare. Som namnet antyder handlar det om att ha roligt, även om enskilda resultat också uppmärksammas. Friiberghs Herrgård kan stoltsera med seger i både herr- och damklassen. Överlag förbättrades förra årets tider för samtliga deltagare.

Friiberghs Herrgård tog storslam som vinnare både i herr- och damklassen. Marcus Hallbäck och Pernilla Möllegård från Friibergh erhöll, förutom äran också vandringspriset, en förgylld löparfot. Med tiderna 35 respektive 42 minuter var de snabbast längs den en mil långa sträckan.

Konceptet motion, löpning och en kul fest gör Run4Fun till en solskenshistoria från början till slut. Johan Svensson, vd på Aronsborg Konferenshotell, är initiativtagare till loppet som arrangerades för andra gången i ordningen och numera är att betrakta som en tradition.

– Den största behållningen är att se alla som lyckats prestera något utöver det vanliga. Glädjen i deras ansikten när de kommer i mål är obetalbar, säger Johan Svensson.

Efter målgång och prisutdelning hölls branschfest på Aronsborg. Det viktiga med Run4Fun är inte är att vinna utan att delta och ha roligt tillsammans. Motionsloppet är också en del i en långsiktig satsning på friskvård.

– De flesta som ställde upp för andra året i rad förbättrade sina tider. Löpning har blivit en folkrörelse och inte minst jag själv kan intyga hur bra man mår och vilken energi som det ger att springa och träna regelbundet. Nästa år hoppas vi på 600 deltagare, säger Johan Svensson.

Johan Svensson, vd Aronsborgs Konferenshotell, tfn 070-319 08 08
Johan Hjort, vd Högberga Gård, tfn 070-286 00 00
Peter Tzintzis, Hotel manager Krägga Herrgård, tfn 070-535 32 80
Michael Hallbeck, vd Friiberghs Herrgård, tfn 070-255 90 43
Thomas Sved, ägare Thoresta Herrgård, tfn 070-631 30 00

Aronsborg Konferenshotell
Aronsborg lever efter en mycket enkel filosofi; Kärlek, omtanke och choklad. Vi är ett av Sveriges största konferenshotell, med 390 bäddar, kapacitet till drygt 1500 konferensdeltagare, 6 restauranger, bageri och Event Court. Här finns ett rikligt utbud av aktiviteter för både små och stora grupper. Aronsborg är Sveriges första konferenshotell byggt för just möten. Här kan man mötas både på den stora kongressen och i små informella grupper. Vi omsätter 80 MSEK och har 49 fast anställda. Aronsborg är utvald av Svenska Möten.

Tammsvik/Krägga

Vidare möten i en vidare mening. Tammsvik Konferens & Herrgård är mötesplatsen som för dig vidare, framåt. Tillsammans med Mälargården, vår exklusiva mötesplats för det mindre sällskapet, och anrika Krägga Herrgård med magiska möten, ingår vi i c/o Hotels. Våra natursköna lägen vid Mälarens strand, nära både Stockholm och Arlanda, och våra spännande mötesrum, utvecklande aktiviteter och kreativa serviceanda är förklaringen till vår framgång. Vi omsätter drygt 70 MSEK och har 55 anställda till din tjänst.

Thoresta
Herrgård
Thoresta Herrgård, strax utanför Stockholm, är ett litet och exklusivt herrgårdshotell vars prisbelönta kök erbjuder matupplevelser utöver det vanliga. Konferensmiljön är harmonisk och idyllisk, en vistelse på Thoresta inramas av en god matupplevelse, en skön miljö och en behaglig atmosfär. Till Thorestas utnämningar hör Silverkrog i Sveriges Bästa Bord och klassificeringen ”Mycket God Klass” i White Guide. Thoresta är medlem i Chaîne des Rôtisseurs, EURO-TOQUES SWEDEN och Svenska Möten.

Extra MötesVagans!
Med en hisnande utsikt över Stockholms inlopp och med en fantastisk vy över de sista skärgårdsöarna i farleden in till huvudstaden, tronar Högberga Gård. Anläggningen är centralt belägen på Lidingö och byggdes av konstmecenaten Klas Fåhreus år 1911. Idag erbjuds extravaganta möten både i form av konferens, bröllop och fester. År 2004 öppnades dörrarna till Paviljongen och anläggningen fick därmed en unik SPA-avdelning med direkt havskontakt. Högberga Gård är utvald av Svenska Möten och stolt medlem i IACC .

Friiberghs Herrgård

Friiberghs Herrgård ligger bedårande vackert beläget i en historisk miljö, bara några meter från Mälarens strandlinje. På Friibergh finns alla förutsättningar för lyckade möten, både som företag och privatperson. Våra 14 konferenslokaler är alla belägna i huvudbyggnaden och här finns allt från mindre mötesrum till större konferenslokaler med plats för upp till 100 personer. När du kliver in på Friibergh möts du av en värme, en värme som ibland är svår att beskriva i ord.